בכמה תוזילו את הקניות אם תקנו את מוצרי המותג הפרטי של רמי לוי ושופרסל?

בכמה תוזילו את הקניות אם תקנו את מוצרי המותג הפרטי של רמי לוי ושופרסל?

האם אתם קונים באופן עיוור את המוצרים המוכרים של שטראוס, תנובה ושאר היצרניות המובילות? כדאי שתשקלו לעבור למותגים לפרטיים ברשתות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

המותג הפרטי של הרשתות הגדולות מציץ מכל מדף, אבל לא מעט צרכנים עדיין שומרים על נאמנות כמעט עיוורת למותגים המוכרים והגדולים שמייצרות אסם, שטראוס, תנובה, סנו ועוד.

הרשתות המובילות בפיתוח הפרטי הן שופרסל, רמי לוי וסופר-פארם (עם המותג לייף). גם לרשת קופיקס יש מותג פרטי גדול. 

אחת הקטגוריות שזיהתה שופרסל כיקרה ומכבידה על הלקוחות היא קטגוריית התינוקות, ולכן היא שמה דגש על מוצרים לתינוקות כמו חיתולים ותחליף חלב – שאותם השיקה בשנתיים האחרונות.

רמי לוי מרחיב גם הוא בהתמדה את המותג הפרטי שלו, והחל לפני כחצי שנה לשווק מוצרי עוף טרי ממותגים (פרטים אפשר לקרוא כאן).

במקרים רבים, היצרנים של המותג הפרטי הם בדיוק אותם יצרנים שמייצרים את המותגים המובילים שהצרכנים מכירים ואוהבים, רק ששמם מסתתר בצדה השני של האריזה באותיות קטנות. כך למשל, מכוורת עמק חפר שמייצרת את הדבש של שופרסל, ויטה פרי גליל שמייצרת את הירקות הקפואים של רמי לוי, סוגת שמייצרת את הסוכר של הרשתות הגדולות, מחלבות רמת הגולן שמייצרת את החלב של שופרסל ועוד.

במקרים אחרים, המותג הפרטי מיוצר על-ידי מפעלים ישראלים קטנים ובינוניים, שזו הדרך שלהם להתחרות בענקיות כמו יוניליוור, שטראוס ועוד. כך למשל מפעל הוופלים מן שמתחרה בעלית, ויטה פרי גליל שמתחרה בסנפרוסט ועוד.

לעתים, המותג הפרטי כלל לא מיוצר בארץ אלא מיובא ממדינות שונות, כמו פסטה מאיטליה, הקולה החדשה של שופרסל שמיובאת מתורכיה, תחליף החלב שופרסל בייבי שמיוצר בארה"ב ועוד.

בכל מקרה, במוצרים רבים הטעם והאיכות יהיו דומים למוצר המוביל והמוכר. יותר מזה, גם אם הטעם אינו זהה – הוא לא בהכרח פחות מוצלח, וצרכנים שרוצים לתרום את חלקם לתחרות ולהוזלת מחירים, כדאי שיתנסו. 

אז בכמה יוזיל המותג הפרטי את ההוצאה? הנה שתי דוגמאות לסל מוצרים עם מרכיבים זהים בשופרסל ורמי לוי. השוואה מראה כי צרכן שיבחר במותגים של שתי הרשתות הללו על פני המוצרים המובילים בקטגוריה, יחסוך כ-20% מההוצאה על הקנייה.

 מותג מוביל לעומת מותג פרטי

כאמור, מדובר בחיסכון כספי לצרכנים, אך במקרים רבים יש כאן חשיבות לא פחותה בהיבט של עידוד מפעלים ישראלים שאינם שייכים לתאגידים הגדולים ומנסים כבר שנים לפלס את דרכם אל המדף. 

בעולם, המותג הפרטי של רשתות גדולות הוא אמצעי מקובל ומצליח למכירת מוצרים זולים יותר, וישראלים שמבקרים בסופרמרקטים במדינות שונות מן הסתם מבחינים בכך. 

חברות ענק בעולם מייצרות מותגים פרטיים עבור רשתות גדולות – כך למשל חברת התרופות הענקית  Perrigo שמייצרת לא רק עבור שופרסל את תחליף החלב, אלא גם עבור חברות רבות בעולם.

גם הקולה החדשה שהחלה שופרסל לשווק כמותג פרטי מיוצרת על ידי חברת ענק: קונצרן המזון הטורקי הגדול אולקר, המייצר מותגים פרטיים לחברות רבות בעולם.

נכון להיום, שופרסל כבר מצליחה לנגוס אט אט בחברות הגדולות בחלק מהמוצרים שהיא משווקת, למשל, בתחום החלב שבו היא מוכרת באופן קבוע את החלב שלה בכ-5 שקלים – מחיר שהוא נמוך יותר מהמחיר המפוקח ונמוך יותר משל תנובה, טרה ויטבתה.

בשורה התחתונה, מבחינת הצרכנים מדובר באפיק חשוב שיכול לסייע בהורדת נטל ההוצאות הקבועות על מזון, מוצרי ניקוי ועוד, וככל שתהיה יותר תחרות בין היצרנים הגדולים למותג הפרטי של הרשתות – הצרכנים ירוויחו.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות