מעיל פרווה בגוצ'י - לא עוד מבעלי חיים. אחרי ארמני, גם בגוצ'י יפסיקו לשחוט

מעיל פרווה בגוצ'י – לא עוד מבעלי חיים. אחרי ארמני, גם בגוצ'י יפסיקו לשחוט

מעיל פרווה בגוצ'י יהפוך להיות נחלת העבר – לפחות מעיל מפרווה אמיתית. בגוצ'י גאים במהלך, אך סיבותיו בעיקר כלכליות. חדשות האופנה בפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מעיל פרווה של גוצ'י נחשב לסמל סטטוס – למרת האכזריות המזעזעת הכרוכה בייצורו. כעת באיחור מאוד לא אופנתי, הודיע אתמול מותג אופנת העל גוצ'י (GUCCI) שהוא מפסיק להשתמש בפרוות בעלי חיים. המשמעות – תוכלו לקנות מעיל פרווה בגו'צי (אם יש לכם כסף), אך רק פרווה מלאכותית.

מדובר בהחלטה שהתקבלה לאחר מחאה של שנים ארוכות, ו-8 שנים של מו"מ בין ארגוני בעלי חיים לבין גוצ'י.

מנכ"ל החברה, מרקו ביזארי, הודיע כי המותג יפסיק למכור פרוות החל מקולקציית אביב 2018.

מעיל פרווה בגוצ'י – מי צריך את זה?

להודעה יש חשיבות רבה, מפני שמדובר באחד המותגים החזקים ביותר של אופנת העל, והמהלך מאותת למותגים אחרים ללכת בעקבותיו.

עם זאת, בית האופנה גוצ'י ממש לא הראשון שנוקט במהלך הכל כך מתבקש הזה. קדמו לו בית האופנה ארמני, שכבר בשנה שעברה נפרד מהפרוות, וכן מותגים כמו קלווין קליין, טומי הילפיגר וראלף לורן.

עד כה השתמשו בגוצ'י בפרוות של זאב ערבות, חורפנים, שועלי רקון, שועלים וארנבים, שגודלו במיוחד או נתפסו. למרות האכזריות המזעזעת, לקוחות בכל רחבי העולם שילמו במיטב כספם כדי להתהדר בפרוות של החיות התמימות הללו, שנשחטו רק כדי לענג את בני האדם.

מעיל פרווה בגוצ'י – עכשיו מפרווה מלאכותית

כעת, אומרים בגוצ'י, יעברו לשימוש בפרווה מלאכותית, צמר וסוגים אחרים של בדים ואריגים שהטכנולוגיה מאפשרת לפתח.

מדובר אמנם בצעד משמח, אבל אי אפשר שלא להביט בו במעט ציניות, שהרי זה לא מקרה שבגוצ'י התחילו לגלות חמלה כלפי בעלי החיים אחרי שנים כה ארוכות של התאכזרות.

למהלך יש מניעים כלכליים-מסחריים. בעת ההכרזה דיווח המנכ"ל ביזארי כי "מכירת הפרוות אחראית רק על 10 מיליון מכלל הכנסות המותג, כך שהפגיעה תהיה מינימלית מבחינת בית האופנה".

כבית אופנה מוביל שמעוניין לשמור על מעמדו, בגוצ'י מבינים שעליהם לתת מענה לדרישות הלקוחות – והלקוחות שלהם, בחלקם הגדול, נמנים עם דור שמייחס הרבה יותר חשיבות מבעבר לערכים כמו קיימות, שמירה על הסביבה והתחשבות בבעלי חיים. לכן, הם ימשיכו להציע מעיל פרווה בגוצ'י – אך מפרווה מלאכותית.

בחברה אומרים שלמעלה ממחצית הלקוחות שלהם הם בני 18-34 (מה שמוגדר מילניאלס, Millennials).

בעולם יש עדיין בתי אופנה ומותגים שמתנגדים להפסיק לשחוט חיות כדי שבני אדם יוכלו להתכסות בפרוותיהם, אך במקביל הולכת ומתחזקת מגמה ההפוכה, של יצרני אופנה ושל משווקים שמכריזים כי הם לא מוכרים פרוות.

המשמעות היא שלמודעות צרכנית יש כוח שאותו צריך לתרגם למחאה צרכנית.

למרבה הצער, בסופו של דבר רק הכסף מדבר, ואם לתעשיית האופנה לא ישתלם למכור פרוות, היא לא תעשה זאת.

 קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות