קטשופ רמי לוי הושק בימים אלה, והמחיר, כמובטח, נמוך משמעותית מקטשופ אסם

קטשופ רמי לוי הושק בימים אלה, והמחיר, כמובטח, נמוך משמעותית מקטשופ אסם

הרכיבים התזונתיים דומים והטעם דומה מאוד – האם אסם תוריד את המחיר?

צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רמי לוי ממשיך לפתח את המותג הפרטי שלו, וכפי שפורסם בפואנטה, נכנס לתחרות ישירה מול אסם באחד המוצרים הכי פופולריים שלה – קטשופ.

השקת הקטשופ החדש בוצעה בלי הרבה רעש וצלצולים בסמוך לחגי תשרי, כשהלקוחות פשוט מצאו את הקטשופ החדש מוצע במחיר שקשה לסרב לו – 6.90 שקל לבקבוק לחיץ של 750 גרם.

הקטשופ החדש, המיוצר על-ידי חברת מילוז, נראה דומה כל כך לקטשופ אסם, שלרגע אפשר ממש להתבלבל – הבקבוק כמובן אדום ומגיע בפורמט המוכר של בקבוק לחיץ אשר אפשר להעמידו על הפקק; בחזית הבקבוק מתנוססות עגבניות ואפילו הגופן שבו נכתבה המילה "קטשופ" מאוד דומה. אגב, מתנוסס עליו תו "מיוצר בישראל", אבל גם קטשופ אסם מיוצר בישראל.

ומה באשר לטעם? זה כמובן המבחן האמיתי, ובמבחן הטעם מדובר בשני מוצרים דומים מאוד, עד כי קשה להבחין ביניהם.

שני הקטשופים מכילים כמות יחסית דומה של רכז עגבניות וכמות יחסית דומה של סוכר ונתרן (בקטשופ של רמי לוי יש קצת יותר סוכר וקצת פחות נתרן בהשוואה לקטשופ אסם, אבל הפערים קטנים מאוד).

כאמור, קטשופ הוא אחד המוצרים הפופולריים של אסם, והיא חולשת על נתח שוק של כ-73%, מתוך מכירות של 115 מיליון שקל בשנה. אחריה נמצא המותג היינץ, המיובא לישראל על-ידי דיפלומט, עם נתח שוק של 23%, ורק 4% מנתח השוק שייך ליצרנים אחרים (למשל, המותג הפרטי של שופרסל).

ברשת רמי לוי אמרו בעבר כי השאיפה היא להגיע ל-30%-35% מנתח השוק והבטיחו שהמותג הפרטי שלהם יהיה זול ב-30% מהמתחרים.

השוואת מחירים מגלה שאכן הקטשופ של רמי לוי זול יותר בהשוואה לקטשופ אסם.

מחירו של קטשופ אסם ברשתות המזון השונות נע בדרך כלל בין כ-9 ל-12.50 שקל לבקבוק 750 גרם. התחרות שצצה לאסם אצל רמי לוי כבר נתנה את אותותיה, והמחיר של קטשופ אסם ברשת רמי לוי כרגע עומד על כ-8.90 – בעוד שברשתות אחרות הוא נמכר ב-11.50 שקל ואפילו ב-12.90 שקל.

לעומת זאת, רמי לוי קבע מחיר של 7.90 לקטשופ, וכעת לרגל ההשקה מוכר אותו אפילו ב-6.90 שקלים.

קטשופ אסם ורמי לויקטשופ אסם וקטשופ רמי לוי – אפשר להתבלבל בקלות. צילום: דפנה הראל כפיר

המותג הפרטי: דרך יעילה לצמצום הוצאות

אחד הנושאים שעלו לדיון כאשר פרצה מחאת הקוטג' בקיץ 2011 היה הריכוזיות של 5-6 יצרנים אשר חולשים על רוב מדפי הסופר.

יצרניות המזון העיקריות בישראל הן תנובה, אסם, שטראוס, יוניליוור והחברה המרכזית לייצור משקאות.

למרבה הצער, למרות כל הוועדות וההמלצות, אותן יצרניות עדיין תופסות את רוב נתחי השוק – כאשר הדרך העיקרית של יצרני מזון קטנים להתמודד עם אותן ענקיות היא באמצעות חבירה לרשתות המזון ולייצר עבורן את המותג הפרטי.

למעשה, מבחינת הצרכנים, רכישת המותג הפרטי היא הדרך היעילה ביותר לצמצם את ההוצאה ברשתות כמו שופרסל ורמי לוי.

רק לאחרונה פורסמה בפואנטה כתבה המדגימה את החיסכון שאפשר להשיג בקניית המותגים הפרטיים של רמי לוי ושל שופרסל במקום המותגים המובילים – כשמדובר בחיסכון של כ-20% על סל מוצרים מדגמי. שתי הרשתות מציעות תחליפים למותגים המובילים בקטגוריות רבות, החל מחומרי ניקוי ועד קטשופ.

עם זאת, יש צרכנים שמחפשים היום לא רק מחיר נמוך אלא גם ערך תזונתי משופר. אסם השיקה לאחרונה קטשופ מופחת סוכר, וכך גם חברת היינץ. מדובר במוצרים קצת יותר יקרים מהקטשופ הרגיל, אך קצת פחות מזיקים לבריאות.

רמי לוי עדיין לא נכנס לקטגוריה הזאת של קטשופ מופחת סוכר, שאולי ייאלץ אותו לשווק את המוצר במחיר קצת גבוה יותר.

רמי לוי: מבשמים ועד טלוויזיה

בקרוב צפוי המותג הפרטי של רמי לוי להיכנס גם למקרר ולשווק חלב ומוצרי חלב. בכך הוא ייכנס לתחרות מול המחלבות הגדולות, בראשן תנובה.

זאת, במקביל למהלכים אחרים שעשתה רשת רמי לוי לאחרונה, כמו פתיחת סניף שכונתי בשכונת רמות שבירושלים (רמי לוי בשכונה) וכניסה לתחום קטגוריית העוף עם נתחי מעדנייה ממותגים "רמי לוי".

בנוסף, בחודשים האחרונים אפשר לקנות אצל רמי לוי גם בשמים, אולי מתוך כוונה להיכנס בעתיד הלא רחוק גם לתחום הפארם.

לכל אלה מצטרף המהלך הגדול של כניסה לתחום הטלוויזיה, כאשר ממש לאחרונה הושק שירות טלוויזיה משותף לרמי לוי ולהוט. לוי אף הצהיר שהוא שוקל להקים ערוץ טלוויזיה ייעודי שיתמקד בכלכלה.

כזכור, לאחרונה נחקר לוי במשטרה בחשד לשוחד לראש מועצת מבשרת ציון – אך נכון לעכשיו אין התקדמות בנושא זה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות