טסים בריינאייר? שימו לב כמה יעלה לכם להעלות טרולי למטוס בישראל

טסים בריינאייר? שימו לב כמה יעלה לכם להעלות טרולי למטוס בישראל

ישראל היא המקום היחיד בעולם שבו מי שלא רכש כרטיס priority מראש, ישלם 50 אירו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ישראלים רבים התרגלו לטוס בטיסות לואו קוסט בלי לשלם על המטען, כאשר הן מסתפקים במזוודת טרולי שאותה הם מעלים חינם לתא המטען.

לכן – חשוב מאוד לשים לב לשינוי במדיניות של חברת ריינאייר (Ryanair) בכל מה שנוגע לטיסות של חברת התעופה ריינאייר מישראל ולישראל.

שימו לב מה כתוב באתר החברה – שהיא כידוע אחת מחברות הלואוקוסט הפעילות ביותר בישראל (לצד איזיג'ט וחברת וויזאייר):

החברה מאפשרת לקנות כרטיס טיסה זול שמאפשר לטוס עם שני תיקים (טרולי+תיק קטן), אך הטרולי לא עולה למטוס, או לשלם 5 ליש"ט נוספים תמורת כרטיס משודרג (Priority), שכולל אפשרות להעלות למטוס גם את הטרולי וגם את התיק הקטן.

גודל התיקים: האחד קטן (35*20*20 ס"מ) והשני סוג של טרולי (עד 55*40*20 ס"מ ו-10 ק"ג). 

נוסעים שלא קנו כרטיס כזה מראש, יגלו עם הגעתם לשדות התעופה ברחבי העולם שלוקחים להם את הטרולי ושולחים אותה לבטן המטוס.

לעומת זאת, בישראל, אם הנוסעים לא קנו כרטיס כזה מראש – הם לא יוכלו לשלוח את המזוודה חינם. הם יעלו למטוס עם התיק הקטן בלבד, ואילו על הטרולי יגבו מהם 40 יורו במידה שישלחו אותו בעת הבידוק או אפילו 50 יורו בשלב ה-GATE.

למה? ממש לא ברור. 

לכאורה, בריינאייר מסבירים שהסיבה היא נהלי האבטחה בנתב"ג, אך ברשות שדות התעופה לא מכירים שום נוהל רלבנטי.  

המידע הזה חשוב מאוד לטסים, משום ש-40-50 אירו לטרולי הוא סכום גבוה שמייקר משמעותית את הטיסה, במיוחד לאור העובדה שלעתים הטיסות של ריינאייר עולות 10 אירו ואף פחות לכיוון (למשל, כעת נמכרות טיסות לפרנקפורט בכ-10 אירו לכיוון).

עקרונית, ריינאייר שינתה את כל מדיניות התמחור שלה לאחרונה, אך הפגיעה בטסים לישראל וממנה חריגה ובולטת.

במסגרת המדיניות החדשה, היא החלה לעודד נוסעים לשלם תוספת של 5 ליש"ט על כרטיס פריוריטי (Priority Boarding), משום שרק מי שרוכש כרטיסים כאלה רשאי לעלות עם שני תיקים למטוס – ואילו מי שלא רוכש כרטיסים אלה יכול לעלות למטוס רק עם תיק קטן ואת התיק השני לשלוח ללא תוספת תשלום.

המטרה של ריינאייר, שהיא כיום חברת התעופה הגדולה באירופה, הייתה להפחית את מספר הנוסעים שעולים למטוס עם שני תיקים, וזאת כדי לזרז את תהליכי העלייה למטוס וכדי למנוע צפיפות במטוסים.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות