סמסונג גלקסי A8 פלוס: מצלמת סלפי כפולה, מסך ללא גבולות ומחיר נגיש. מה החסרונות?

סמסונג גלקסי A8 פלוס: מצלמת סלפי כפולה, מסך ללא גבולות ומחיר נגיש. מה החסרונות?

סמסונג מבטיחה מכשיר עם סוללה חזקה, איכות צילום גבוהה ומסך גדול. איך התוצאות? 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

לאחרונה השיקה סמסונג את סדרת גלקסי A8, שכוללת שני דגמים, A8 ו-A8 פלוס.

הסיסמה שמלווה את המכשירים היא "יותר ממה שאתם צריכים", והרעיון הוא להציע לקהל צעיר שאין לו כסף למכשירי הדגל של סמסונג – חלופה טובה במחיר נמוך יותר.

האם זה אפשרי? במשך כשבועיים בדקנו את סמסונג גלקסי A8 פלוס, והנה המסקנות:

מסך

עד היום, רק המכשירים היקרים יותר של סמסונג הגיעו עם מסכים "ללא גבולות", כלומר, כאלה שנמתחים כמעט על פני כל שטח המכשיר, וכעת היא מציעה זאת גם במכשיר המוגדר "דגם ביניים".

A8 פלוס מגיע עם מסך בגודל 6 אינץ' ו-A8 עם 5.6 אינץ'. הרזולוציה בשני המכשירים היא 1080 על 2220 פיקסלים בטכנולוגיית Super AMOLED וצפיפות פיקסלים של 411ppi. ב-A8 הרגיל מדובר ב-441ppi. איכות המסך טובה עם צבעים נעימים ותצוגה חדה ביחס למכשיר ברמת מחיר כזו, אבל לא לעומת מכשירי דגל היקרים בהרבה. בדומה לסמארטפונים רבים אחרים, גם כאן יש התאמה אוטומטית בלילה לתאורה המנמיכה את האור הכחול.

עיצוב

A8 פלוס הוא מכשיר ארוך. אם משווים אותו למייט 10 פרו של וואווי, שמגיע עם אותו גודל מסך, רואים שהסמסונג קצת יותר רחב וקצת יותר ארוך ממנו.

הסמארטפון נוח ביד, אבל מעט כבד (191 גרם).

ייאמר לזכות סמסונג, שהיא סוף סוף מיקמה את מנגנון טביעת האצבע המהיר שלה מתחת לעדשת המצלמה ולא לצידה. הרבה יותר נוח לפתוח את נעילת הסמארטפון בצורה הזו.

כמו כן, הסמארטפון גם כולל מיגון מפני מים (חצי שעה בבריכה עד לעומק 1.5 מטר).

חומרה

ה-A8 פלוס הוא מכשיר מהיר, אבל לא מהיר כמו מכשירי הדגל. רוב הזמן חוויית השימוש במכשיר מהירה וחלקה, אך באפליקציות כבדות מדי, הוא לעתים מעט מגמגם.

המעבד הוא Exynos 7885 של סמסונג עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון 64 ג'יגה עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס (עד 256 ג'יגה) והבלוטות' הוא 5.0, המאפשר חיבור לשני התקנים במקביל להאזנה למוזיקה.

ממשק

הממשק סמסונג Experience כולל תצוגת Always On במסך הנעילה, כך שאפשר לראות את השעה וחיווי על התראות שונות.

אפליקציית SideSync מאפשרת לקבל התראות על שיחות וגישה לתכנים שבסמארטפון על גבי מחשבי ווינדוס ומק.

מאכזב ש-A8 פלוס לא מגיע עם מערכת ההפעלה העדכנית של אנדרואיד – אוריאו (8.0) אלא נוגט (7.1.1). הציפייה שלקוח קונה מכשיר חדש, הוא לא יצטרך לחכות לעדכון למערכת הפעלה שכבר יצאה לפני מספר חודשים לשוק.

מצלמה

בסמסונג פונים לקבל של צעירים חובבי סלפי.

ב-A8 פלוס יש שתי עדשות בחלק הקדמי של המכשיר ולא האחורי. הדבר מאפשר לבצע צילומים עם אפקט טשטוש מאחורה, המבליטים את החלק הקדמי של התמונה (בוקה). האפשרות הזו עובדת בצורה טובה.

באופן כללי, המצלמה הקדמית מספקת ביצועים טובים רק באור יום או במקום מואר מאוד. מפתח הצמצם הוא f1.9 בשתי העדשות והחיישנים הם 16 מגה פיקסל ו-8 מגה פיקסל.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

בגב המכשיר קיימת מצלמה עם עדשה בודדת, זו מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם של f1.7. הביצועים עצמם לא אחידים, באור יום התמונות תמיד יצאו חדות ברמה סבירה, אבל במקומות סגורים, התמונות סבלו מרעשים ומריחות. זוהי מצלמה בינונית מאוד.

סוללה

הסוללה, בקיבולת של 3,500 מיליאמפר/שעה, מספקת ביצועים בינוניים. במהלך הבדיקה היא אפשרה עבודה משעה שבע בבוקר עד עשר בלילה – ביום שגרתי. המשמעות היא שברוב הימים לא צריך לדאוג לסוללה, אבל בימים עמוסים, אפשר להיתקע בלי סוללה כבר בשעות אחה"צ או ערב מוקדמות.

המכשיר מגיע עם מחבר USB-C וטעינה מהירה, המספקת בתוך רבע 18% אנרגיה מהסוללה ובתוך חצי שעה 37%. גם כאן מדובר בביצועים סבירים, אבל לא יותר.

בשורה התחתונה

ה-A8 פלוס הוא סמארטפון עם ביצועים לא רעים, מצלמה בינונית, מסך גדול ומחיר שיקרוץ למי שמחפש לרכוש מכשיר חדש של סמסונג. משתמשים המחפשים סמארטפון עתיר ביצועים, יעדיפו עדיין את ה-S8, מי שרוצה לשלם פחות, יהיה מרוצה.

מחיר

2,250 שקל, כולל כיסוי.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews של צחי הופמן 

קראו עוד כתבות בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות