גולן טלקום גבתה 100 שקל במקום 30 - ועכשיו תפצה את הלקוח ב-1,000 שקל

גולן טלקום גבתה 100 שקל במקום 30 – ועכשיו תפצה את הלקוח ב-1,000 שקל

החברה הציעה מבצע אטרקטיבי באותיות קידוש לבנה, אך את הפרט החשוב בנוגע להצטרפות היא הסתירה. השופט: "סיטואציה מועדת לכישלון"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כיצד קרה שלקוח גולן טלקום הצטרף לחבילה של 30 שקל בחודש והחברה חייבה אותו על 100 שקל בחודש? הסיבה היא שגולן טלקום מצד אחד מחייבת את הלקוחות להפעיל את הסים תוך ימים מעטים מרגע ההצטרפות, אך מצד שני שולחת את הסים בדואר מבלי להתחשב בעובדה שהמשלוח עצמו לוקח כמה ימים. לקוח שנפגע מהחברה תבע אותה בתביעה קטנה וניצח, כעת החברה צריכה להחזיר לו כסף. השופט אף מתח עליה ביקורת קשה. לאחרונה גם פרסמתי תביעה ייצוגית דומה, בדיוק על נושא זה, וזכייתו של הלקוח בתביעה הקטנה הזו היא אולי סימן מבשר לגבי התביעה הייצוגית.

הנה הפרטים:

הלקוח הצטרף לגולן טלקום ב-16 בדצמבר 2016, לחבילה שהייתה אז במבצע של כ-30 שקל לחודש למשך שנתיים. כרטיס הסים הגיע אליו כעבור כמעט שבועיים – ב-4.1.16 לטענתו, הכרטיס עצמו נשלח רק ארבעה ימים אחר כך, ואילו הוא הפעיל אותו מיד עם קבלתו. רק באפריל הוא שם לב שלאורך אותה תקופה הוא חויב ב-100 שקל לחודש. הוא התקשר לחברה כדי לברר מדוע, ונאמר לו שהיה עליו להפעיל את הסים עד 3.1.16, ומאחר שלא עשה זאת – לא צורף לחבילה המוזלת.

הלקוח דרש מגולן טלקום להחזיר לו את כספו, אך החברה סירבה וטענה שהיא אינה יכולה לשלוט על עבודתו של דואר ישראל.

לאור זאת, באפריל האחרון הוא הגיש באפריל תביעה קטנה (21408-04-16), ודרש שהחברה תפצה אותו ב-1,500 שקל – הן כהחזר כספי על החבילה שלא צורף אליה והן כפיצוי על עוגמת הנפש. לטענתו, גולן טלקום אינה מבהירה את הסייג החשוב הזה בעת ההצטרפות לחבילה, אלא להפך – היא מצניעה אותו.

גולן טלקום מצדה טענה שהסייג הזה מופיע בצורה ברורה בדף השאלות והתשובות.

השופט קיבל את טענתו של התובע, שלפיה הסוגיה המהותית של הפעלת הסים תוך זמן קצוב היא קריטית לקבלת החבילה המוזלת. הוא טען שגולן טלקום נוקטת מצג מטעה, כאילו אין השלכות לאיחור בהפעלת הסים. לדבריו, מאחר שהמבצע היה מוגבל בזמן, גולן טלקום בכלל לא הייתה צריכה לאפשר משלוח של הסים בדואר – וזאת כדי להימנע ממצב שבו הלקוח ולקוחות אחרים יצטרפו למבצע מבלי שיש אפשרות טכנית ליהנות ממנו: "זו סיטואציה המועדת מראש לכישלון", הוא קבע.

לכן, השופט קבע כי גולן טלקום לא רק תחזיר לתובע 70 שקל על כל חודש שבו גבתה ממנו 100 שקל במקום 30 שקל, אלא אף תפצה אותו ב-750 שקל בגין עוגמת הנפש והטרטורים שנגרמו לו.

בחישוב הסופי, הלקוח יקבל מגולן טלקום 1,000 שקל, וגולן טלקום גם ננזפה וגם הפסידה כסף כתוצאה מהתנהלותה הלא הגונה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות