מה לעשות אם הסלולרי שלכם נגנב? במשרד התקשורת סוף סוף משפרים את הטיפול בתופעה

מה לעשות אם הסלולרי שלכם נגנב? במשרד התקשורת סוף סוף משפרים את הטיפול בתופעה

מעוד חצי שנה אפשר יהיה לחסום את המכשיר לחלוטין כך שיהיה חסר ערך. כמה גניבות היו נמנעות וכמה יכולות להימנע בחודשים הקרובים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא ברור למה זה לקח כל כך הרבה זמן, אבל חברות הסלולר יהיו סוף סוף חייבות לנטרל לחלוטין כל מכשיר סלולר שנגנב, במקרה שבעל המכשיר מבקש זאת. משרד התקשורת קיבל את המלצת המשטרה לאפשר לחברות הסלולר לנקוט צעדים אלה, מתוך מטרה לצמצם משמעותית את המוטיבציה לגנוב מכשירי סלולר. עם זאת, אל תקפצו משמחה – ההוראה תיכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה, כך שאם המכשיר שלכם ייגנב בחצי השנה הקרובה, הגנב יוכל לחגוג עליו.

במצב החדש, חברת הסלולר תדע בכל זמן נתון באמצעות המערכות שלה מהו מספר הזהות של המכשיר, שבאמצעותו מבוצעות שיחות גם אם הוחלף הסים. עד כה, החברה הייתה צריכה לרשום באופן ידני את המספר (במקרה שהמכשיר נקנה מהחברה), ואם המכשיר לא נקנה מהחברה המנוי היה צריך לדווח לחברה מה מספר המכשיר (לכל מכשיר יש ת.ז. שאותו אפשר לדעת באמצעות הקשה של כוכבית סולמית 06 סולמית – IMEI).

בננוסף, תתאפשר למשטרת ישראל היכולת לאתר טלפונים סלולריים שנגנבו, לאחר שנקבעו כללי עבודה בין משטרת ישראל וחברות הסלולר. שוב, גם כאן לא ברור מדוע התהליך הזה נמשך כ"כ הרבה זמן. 

כיצד זה יעבוד? במידה שהטלפון הסלולרי שלכם נגנב, עליכם לעדכן את חברת הסלולר שלכם על גניבת המכשיר כדי שהיא תפעל לחסום הן את מספר הטלפון והן את המכשיר עצמו. לאחר החסימה, לא יתאפשר שום שימוש במכשיר – גם אם יוכנס אליו כרטיס סים (SIM) פעיל אחר של כל חברה סלולרית. בפועל, עם ביצוע החסימה לא ניתן יהיה לעשות במכשיר כל שימוש שהוא. כך הטלפון הופך ללא שימושי והעבריינים לא מניבים רווח ממכירתו. 

חשוב לדעת שההודעה לחברת הסלולר וחסימת המכשיר אינה מייתרת את הצורך לאתר את הגנב, ועל כן במקביל לחסימה יש לדווח ולהגיש תלונה במשטרת ישראל על כל גניבה של טלפון סלולרי, במועד הקרוב ביותר ככל שניתן לאירוע הגניבה. במשטרה מדווחים כי במסגרת ריכוז המאמץ להשבת הגניבה לבעליה, הוחזרו בשנת 2016 למעלה מ-2,000 טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות