אמריקן לייזר, care, נאטורפיל, פרופורציה - מה צריך לדעת על הסרת שיער?

הסרת שיער בלייזר – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים למי לפנות?

אין כמעט ישראלי שלא שקל, שוקל או ישקול הסרת שיער בלייזר מאזור כלשהו בגופו, והתחרות עזה. כל המכונים הבולטים מציעים מבצעים – אבל מחיר אינו השיקול היחיד. כתבה שחשוב לקרוא

הסרת שיער בלייזר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסרת שיער בלייזר היא אחד הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר בארץ – והצרכנים נהנים גם ממגוון של גופים המתמחים בתחום וגם ממאבק בריא ביניהם על המחירים.

בימים אלה כל המכונים הבולטים מציעים הן מבצעים והן הסדרים עם קופות החולים. הזכאות להחזרים מקופות החולים תלויה בביטוח המשלים של המבוטח, ורלבנטית בדרך כלל רק למי יש לו מכבי שלי, כללית פלטינום, מאוחדת שיא וכדומה. כך למשל, ברשת פרופורציה מבטיחים עד 50% השתתפות למבוטחי כללית פלטינום ומכבי שלי.

המבצעים משתנים מעת לעת וכך גם שיטות התמחור. עם זאת, למרות הפופולריות והנגישות מבחינת מחירים, כדאי ללמוד קצת על התהליך ועל האופן שבו בוחרים היכן לעבור את הטיפול. הנה כמה טיפים וכמה תשובות לשאלות:

איך לבחור היכן לבצע טיפולי לייזר?

יש לא מעט גופים וגורמים פרטיים שמציעים טיפולי הסרת שיער בלייזר, ובחירה בגורם שאינו מקצועי עלול לגרום לכם נזק גופני וכספי.

1. המלצות

כמו בכל מקרה שצרכן צריך לבחור נותן שירות – הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לבקש המלצות ממכרים. דברו עם כמה שיותר חברים ובררו איתם היכן עברו את הטיפול, באילו חלקים של הגוף, כיצד היה הליווי לתהליך, האם הם היו מרוצים ומה חשוב לדעת לדרוש מבעוד מועד

2. פנייה לגוף מוכר

מאחר שהתחום יחסית פרוץ, יש חשיבות לפנייה לגוף מוכר שיש לו ניסיון עם לקוחות רבים, עם מיכשור מתקדם ועם צוות מנוסה. אמנם העובדה שהגוף הוא מוכר אין בה די כדי להבטיח שתהיו מרוצים, אבל היא יכולה לספק אינדיקציה כלשהי, שאותה כמובן מומלץ להצליב עם ההמלצות שתקבלו מחברים ועם מידע שתאספו באינטרנט.

הגופים המובילים כיום הם נאטורפיל, care, אמריקן לייזר ופרופורציה.

3. לא רק המחיר, גם תנאי החוזה

שימו לב לאותיות הקטנות בחוזה שאתם חותמים עליו – ייתכן שיובטח לכם מחיר מצוין, אך החוזה יהיה דרקוני. ייתכן גם שהמחיר יהיה נמוך אך מספר הטיפולים מצומצם.

4. לא רק תנאי החוזה, גם המיכשור

המכונים משתמשים במכשירים שונים וחשוב לברר מראש באילו מכשירים הם משתמשים בשלבי הטיפול השונים.


מה זה בכלל טיפול לייזר? מה מהלך הטיפול?

כך זה עובד: במהלך הטיפול מוצמד מכשיר לייזר על גבי העור באזורים מהם מעוניינים להסיר את השיער.

עם הפעלתו של מכשיר הלייזר – תעבור הקרן דרך העור אל תוך השערה (אשר משמשת כמוביל) והיישר לזקיק השערה אשר למעשה ממנו השערה צומחת.

כתוצאה מהחום הרב שמייצרת קרן הלייזר, יינזק השיער האחראי על קצב צמיחתה של השערה אשר יקטן.

בשל החום הגבוה שמייצרת קרן הלייזר, רצוי להתחיל את הטיפול בעוצמה נמוכה כדי לראות את תגובת המטופל וכיצד מגיב העור שלו. בשלב מסוים ייתכן ותורגש תחושה של עקצוץ או צביטה.

האם אתם מתאימים לטיפול?

יעילותה של הסרת שיער בלייזר תהיה גבוהה יותר בקרב אנשים בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה, וזאת משום שקרן הלייזר מתמקדת בפיגמנט המלנין שנמצא בשיער.



אם אתם בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה, יש לכם התאמה מרבית לטיפול. ככל שהשיער יותר כהה, הוא קולט את האנרגיה של קרן הלייזר טוב יותר. עם זאת, מכשור מתקדם בעל אורך גל ארוך מאפשר גם למטופלים שהנם בעלי עור כהה או שזוף להשיג תוצאות טיפול טובות לטווח ארוך.

עם זאת, אם אתם בעלי שיער ג'ינג'י, בלונדי ולבן, לא תוכלו לעבור את הטיפול משום שאין לכם פיגמנט כהה והלייזר לא יזהה את זקיק השערה.

באיזה מצב העור צריך להיות לפני טיפול לייזר?

במידה והעור כבר שזוף, יש  להמתין עד לחזרתו של גוון העור הרגיל שלכם בטרם הטיפול להסרת שיער בלייזר.

אילו תופעות לוואי עלולות להיות לטיפול לייזר?

טיפולי הסרת שיער בלייזר נחשבים לחסרי סיכון, עדיין יש לקחת בחשבון מספר תופעות לוואי העלולות להתרחש או להופיע לאחר ולעיתים אף במהלך הטיפול עצמו.

ייתכן ותופעות הלוואי יהיו שונות ממטופל למטופל וזאת בשל רמת הרגישויות השונה של העור וכלי הדם לקרני הלייזר המוקרנות במהלך הטיפול.

תופעות לוואי נפוצות בדרך כלל יופיעו בצורה של:

  • שינוי גוון העור (העור עלול להתבהר זמנית – במיוחד אצל בעלי גוון עור כהה(
  • אדמומיות בעור
  • תחושת גירוי בעור
  • תחושת צריבה
  • תחושת אי נוחות זמנית
  • כוויות

לרוב, אין כל סיבה לדאגה כאשר מבחינים או מרגישים בתופעות לוואי הנפוצות כתוצאה מטיפולי הלייזר להסרת השיער, אך במידה ומבחינים באלו הקיצוניות, מומלץ לעצור ולבדוק את רמת החומרה ואפילו לשקול את המשך הטיפול.

איך להתנהג לאחר הסרת שיער בלייזר?

חשיפה לשמש: אין להיחשף לשמש לפני ואחרי טיפולי הלייזר מכיוון שהחשיפה לשמש גורמת לשיזוף אשר מגביר את הסיכוי לתופעות לוואי כגון הבהרה של גוון העור.

מומלץ לא להיחשף לשמש לתקופה של 5 עד 66 שבועות לפני הטיפול.

ביגוד ארוך: לאחר הטיפול להסרת שיער בלייזר, יש להימנע מחשיפה לשמש ומומלץ ללכת עם ביגוד ארוך – כזה המכסה כמה שיותר את האזורים שעברו את הטיפול בלייזר.

מריטת שיער ושעווה: שיטות אלו להסרת שיער משבשות את תהליך גדילתו של זקיק השיער ובכך מפריעות ללייזר לטפל בזקיק כמו שצריך.

גילוח: אין כל מניעה מגילוח מכיוון שלהב הסכין אינו מגיע לזקיק השיער ובכך אינו פוגע בו. למעשה, מומלץ אפילו לגלח טרם הטיפול להסרת שיער בלייזר וזאת בשל "קיצור הדרך" שקרן הלייזר צריכה לעבור מראש השערה ועד הגעתה לזקיק.

מספריים: אין כל מניעה מלגזור את השיער באמצעות מספריים.

האם הסרת השיער בחייזר היא הסרת שיער לצמיתות?

קרן לייזר, המוקרנת בעוצמה גבוהה על גבי אזור המטופל, עוברת דרך העור ישירות לתוך זקיק השערה. כתוצאה מהחום הגבוה שמייצרת קרן זו, נגרם לשערה נזק רב אשר תורם לעיכוב צמיחתה מחדש ובשאיפה להגיע בסוף למצב של הסרת שיער לצמיתות, אם כי טיפול זה אשר נמצא כיעיל יותר ובעל השפעה גדולה יותר על מטופלים בעלי עור בהיר ושיערות בצבע כהה.

אמנם תהליך הסרת שיער בלייזר מאט את צמיחת השיער מחדש, אך אין זה מבטיח את הסרתו של השיער לצמיתות וייתכן כי יידרשו מספר רב של טיפולים בלייזר כדי להגיע לתוצאות הרצויות של גוף חלק יותר משיערות.


תוך כמה זמן תיפטרו מהשיער?

מדובר בטיפול ממושך, כך שאם אתם מעוניינים להיערך קיץ הבא – כדאי שתתחילו. כך למשל, ברשת פרופורציה הסרת שיער בלייזר מתבצעת בסדרה של עד 12 טיפולים, בהפרשי זמן של 12 שבועות בין טיפול לטיפול.

  • אחוז גבוה מהמטופלים מדווחים על נשירה ודילול של השיער כבר לאחר כ-3 חודשים.
  • מעבר לתוצאות של גוף חלק משיער, פוחתת משמעותית התדירות של טיפולי הסרת שיער אחרים כגון שעווה וגילוח.

האם נדרשים טיפולי תחזוקה לטיפולי לייזר?

לרוב, לטובת שימור התוצאות יידרשו טיפולי תחזוקה תקופתיים.

חשוב לזכור: ייתכן וצמיחתו החדשה של השיער לאחר טיפול הלייזר תהיה דלילה יותר והשערות עצמן תהיינה חלקות ובעלות גוון בהיר יותר.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 5

  1. תתרחקו מcare חבורה של רמאים. הם לא מקצועיים הם יעשו לכם טעיות ואז שתרצו לתקן את הטעיות ( לא פיספוסים) שלהם הם יבקשו כסף על זה. אני אישית עשיתי סקר אחרי זה על care ומסתבר שיש המון אנשים שלא מרוצים מהם. תתרחקו מהם לטובתכם

    1. צודק במאה אחוז.
      אני מטופל שם והמבצעים ממש לא מבצעים, הם מעלים מחירים ומראים שכאילו הם עושים מבצעים.
      אין בכלל שירות ומקצועיות במקום הזה.
      אני נורא מאוכזב מהחברה הזו, ממליץ בחום להתרחק משם.

  2. ההסרת משקפיים של אמריקן לייזר פשוט זוועה
    המלצה שלי אל תעשו אצלהם כדי שלא תעברו מה שאני עובר שם.
    אני עשיתי במאי הסרת משקפיים השירות שם דווקא היה מצוין הבעייה הייתה שהייתי צריך לקבוע תור לביקורת שאמורה להיות לאחר שלש חודשים אני ניסיתי להתקשר אליהם כשבוע לפני שעבר שלש חודשים חיכיתי מעל שעה בתור!!! ולא היה מענה העבירו אותי כל הזמן מאחד לשנייה אני ניסיתי יום אחד להגיע לסניף אך מחלקת העיינים הייתה סגורה. אני מעל שלש חודשים מנסה להשיג אותם בטלפון אך ללא הצלחה. כל פעם מעבירים אותי למישהו אחר ואז זה שעה המתנה ומתנתקת השיחה. אני מנסה מעל שלש פעמים בשבוע להתקשר אליהם ואין שירות כלל!!!.
    אם היה אפשר להעלות פה תמונה הייתי מראה לכם את הפירוט שיחות כל שיחה כשעה מעל 30 שיחות!!!
    ניסיתי דרך הווצאפ ודרך הצור קשר באתר ואני לא מצליח להשיג אותם.
    אני ממליץ מאוד לכל מי שקורא את התגובה שלי שלא יעשה טיפול אצלהם. הרופאים שלהם מומחים אבל השירות על הפנים.
    שלש חודשים ללא תגובה מצידם זה שערורייה!!!

  3. אמריקן לייזר- הסרת שיער, ממליצה על כל חברה אחרת אם בכלל. אמריקן לייזר יהיו לחלוטין עם הלקוח עד לרגע התשלום. מרגע זה לכל עזרה, טעות, קושי, המענה לא יינתן וגם אם כן תאלצו לרדוף ימים כלילות בכדי שזה יקרה. אני כבר 4 ימים מינימום 3 שעות על הקו איתם ביום בכדי לקבל פיצוי ולו רק לקיחת אחריות על טעות שעשו בטיפול שלי. מקבלת תגובות נמוכות ומזלזלות ומתנערות מאחריות. באמת- כל חברה אחרת. תעשו לעצמכם טובה

  4. יש מישהו שמכיר את פרופורציה? אני לא מצליחה למצוא מספיק המלצות עליהם,ופשוט הם היחידים שנותנים לי הנחה ממש ששווה כי אני במכבי.
    אשמח לשמוע !!

נגישות