קנסות חדשים לרוכבי אופניים ולהולכי רגל בתל אביב: מנסיעה על מדרכה ועד שיחה בסלולר

קנסות חדשים לרוכבי אופניים ולהולכי רגל בתל אביב: מנסיעה על מדרכה ועד שיחה בסלולר

כמה תשלמו אם תלכו בטעות על נתיב לרוכבי אופניים, וכמה תשלמו אם תדברו בסלולר בעת הרכיבה? 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מסתובבים בתל אביב – לא כדאי לכם לצעוד ברגל על שביל אופניים, ועוד פחות כדאי לכם לנסוע באופניים על המדרכה, בטח לא כשאתם משוחחים בסלולרי.

הקנסות שיושתו על מי שייתפס מפר את שורת התקנות נעים בין 100 ל-1000 שקל, מה שיהיה מקור בלתי נדלה להכנסות מבחינת עיריית תל אביב.

בשלב ראשון, בחודשים יוני ויולי העירייה תיידע את הציבור, בחודש אוגוסט תתבצע אכיפה באמצעות רישום אזהרות בלבד ובחודש ספטמבר תיכנס האכיפה באמצעות דוחות באופן מלא.

האכיפה תבוצע במדרכות, בשביל אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזור שהנסיעה בו הוגבלה למהירות מירבית של 30 קמ"ש (אזור מיתון תנועה), בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעברי חצייה.

מה אסור, מה מותר ומה כרוך בקנס?

  • אסור לנסוע על המדרכה ברחוב שיש בו שביל אופניים. האיסור חל על כל סוגי המשתמשים (אופניים רגילים וחשמליים, וכן קורקינט ממונע).
  • לרוכבי אופניים חשמליים אסור לנסוע על המדרכה ברחוב המוגדר "ממותן תנועה", גם אם אין שביל אופניים. ילדים מתחת לגיל 16 רשאים לנסוע ברחוב זה על אופניים רגילים על המדרכה.
  •  אסור לחצות את הכביש במעבר חצייה תוך כדי רכיבה. החצייה מותרת להולך רגל רק בהובלה של האופניים (רגילים וחשמליים) או של הקורקינט (רגיל וחשמלי).
  • אסור להולכי רגיל ללכת על נתיב המיועד לאופניים.
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות