אושר: ספק גז שהוחלף ולא החזיר את הפיקדון במועד – ישלם ריבית של 1% בשבוע

אושר: ספק גז שהוחלף ולא החזיר את הפיקדון במועד – ישלם ריבית של 1% בשבוע

המטרה: להקל על צרכנים לעבור מספק גז אחד למשנהו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הצרכנים הישראלים לא נוטים להחליף את חברת הגז שלהם – ולא משום שזה בלתי אפשרי.

בשנים האחרונות הוחלט על מספר תיקונים שמטרתם להקל על המעבר מחברת גז אחת לאחרת בבתים משותפים, וזאת משום שחברות הגז נהגו לחלק ביניהן אזורים, להקשות על הצרכנים להתנייד וליהנות ממצב של היעדר תחרות – מצב שמאפשר כמובן מחירים גבוהים.

חשוב לדעת, יש פערים גדולים בין המחירים שגובות חברות הגז – לפעמים אפילו בין שני בניינים סמוכים.

לפני מספר חודשים פרסמתי כאן כתבה שמדגימה כיצד אפשר להשוות בין חברות הגז באמצעות מחשבון המסתתר באתר של משרד התשתיות. הכתבה חשפה הבדלים עצומים בין החברות הגדולות לבין מתחרות קטנות. מומלץ להיכנס לכתבה ולברר כמה אתם משלמים.

במידה שתחליטו להיפרד מהחברה הישנה ולעבור לספק גז חדש, שימו לב לתיקון הבא: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום שספק גז שהוחלף בבניין משותף ולא החזיר לדיירים את הפיקדון במועד, יחזיר את הפיקדון בתוספת ריבית של 1% בשבוע.

כיום, ספק גז בבניין משותף שהוחלף בספק אחר חייב להחזיר לדיירים את כספי הפיקדון על הציוד שלו תוך 30 יום. הפיקדון בבניין משותף עומד על כ-50.1 שקל על מונה הגז ועוד 8 עד 14 שקל עבור הווסת.

כעת נקבע כי אם הספקים לא ישיבו את הפיקדון במועד, הם יחויבו להשיב את הפיקדון בתוספת ריבית פיגורים של 1% בשבוע. עם זאת, במשרד האנרגיה והתשתיות מיד הרגיעו את ספקיות הגז וציינו כי מאחר שמדובר בריבית נכבדה, למשרד תהיה גמישות להפחית או לבטל את הריבית במידה ויש נסיבות המצדיקות זאת.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות