יש לכם אייפון או אייפד? זה מה שתוכלו לעשות עם בינה מלאכותית

יש לכם אייפון או אייפד? זה מה שתוכלו לעשות עם בינה מלאכותית

בקרוב סירי תבין אתכם טוב יותר ותוכלו גם לקבל עזרה בניסוח, תמצות ותרגום של טקסטים. הבינה המלאכותית באפל נקראת Apple Intelligence והיא תשלב גם את ChatGPT

אפל בינה מלאכותית apple intelligence
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עריכת תמונות, יצירת אימוג'י בהתאמה אישית, קבלת תקצירים של מאמרים או סידור המיילים לפי סדר חשיבות – כל אלה הן חלק מיכולות הבינה המלאכותית שמשתמשי אפל יקבלו סוף סוף, באיחור ניכר אחרי משתמשי סמסונג וגוגל. אפל הכריזה על יכולות AI תחת המיתוג Apple Intelligence וגם על שיתוף פעולה עם ChatGPT. כך, גם היכולות של צ'אט ג'יפיטי יהיו זמינות לבעלי אייפון, אייפד מאק ועוד. השימוש ביכולות הבינה המלאכותית של אפל יתבצע מידה רבה בעזרת SIRI – אותה עוזרת קולית שאנו מכירים כבר הרבה שנים, ועוברת מתיחת פנים ושיפור משמעותי.

בין היכולות החדשות שיגיעו בקרוב למכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה של אפל, יש גם תכונה חביבה שבוודאי תהיה פופולרית: יצירת אימוג'י לפי הגדרה עצמאית (Genmoji). זה אומר שכבר לא תהיו תלויים במקבץ האימוג'ים שהמקלדת מציעה לכם.

APPLE INTELLIGENCE בינה מלאכותית אפל

יכולות בינה מלאכותית שנכנסות למכשירי אפל נוגעות למגוון שימושים: עריכת תמונות, יצירת תמונות, תרגום, ניהול לו"ז, קבלת תקצירים, תרגום ועוד.

העוזרת האישית סירי (SIRI) תתעדף עבורכם את האימיילים שאתם מקבלים כך שתוכלו לא לפספס את המיילים החשובים.

בינה מלאכותית באפל

Apple Intelligence

כאמור, היכולות של בינה מלאכותית באפל מגיעות באיחור מאוד לא אופנתי. אפל גאה מאוד מה שהיא מציעה מעכשיו למשתמשים, אבל אין בהם כמעט שום חידוש. כבר לפני כמה חודשים חברת סמסונג השיקה את סדרת גלקסי S24 עם יכולות בינה מלאכותית שעושות בדיוק את הדברים האלה. סמסונג שיתפה פעולה עם גוגל, וגם גוגל מציאה את היכולות האלה במכשירים המתקדמים שלה, למשל גוגל פיקסל 8, גוגל פיקסל 8 פרו, גוגל פיקסל 8a. סמסונג הרחיבה לאחרונה את האפשרות לקבל את יכולות הבינה המלאכותית גם לסדרה גלקסי S23, ובקרוב תשיק את סדרת המתקפלים החדשים שיציעו את התכונות האלה.

אם אהבתם את הסקירה הזאת, אנחנו ממליצים ש:

כדי לתת לנו תחושה שיש לעיכוב הזה סיבה טובה, אפל לא רק ממתגת את תחום ה-ai תחת השם Apple Intelligence, אלא גם טוענת שיש לה כמה יתרונות על פני המתחרות שלה. כך למשל היא טוענת שהפרטיות אצלה היא ברמה הגבוהה ביותר.

בנוסף היא מדברת על התאמה אישית של הבינה המלאכותית לכל משתמש ומשתמש, כך שאפשר למשל לבקש מהטלפון להזכיר לכם את המתכון של עוגת הגבינה שאמא שלחה לכם לפני שבוע – והוא יידע למצוא את זה בתוך האפליקציות שלכם (מייל, וואטס-אפ וכו').

הרעיון הוא שהבינה המלאכותית עוברת בין האפליקציות השונות שלכם ויודעת לשלוף מידע מכלל האפליקציות ולעשות במידע הזה עיבוד שמתאים לצורך הנקודתי שלכם באותו רגע.

השדרוג של סירי

באפל שדרגו את SIRI (סירי), וזה בא לידי ביטוי בכמה דרכים. למשל, במקרה שלא רוצים לדבר בקול רם, אפשר עכשיו להקליד ולבקש מסירי מה שרוצים מכל מקום באמצעות לחיצה כפולה בחלק התחתון של האייפון או האייפד. גם יכולת הבנת השפה של סירי שודרגה, לפחות באנגלית, כשהרעיון הוא שאפשר ממש לדבר איתה כמו שמדברים עם חבר, להתבלבל ולתקן את עצמנו – והיא תבין את ההקשר. כעת סירי גם מסוגלת להקיש משאלה ששאלתם אותה בשלב מוקדם יותר מה אתם צריכים.

רוצים להקליט שיחה באייפון? עכשיו זה אפשרי

אחד היתרונות שהיו לטלפונים של סמסונג על פני אייפון עד כה הוא יכולת הקלטת השיחות. כעת, לראשונה, אפל מאפשרת הקלטת שיחות. מיד לאחר תחילת ההקלטה, נשמעת הודעה שהשיחה מוקלטת. בכך, למעשנ, אפל פותרת את בעיית הפרטיות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

 
תגובות: 0

נגישות