פתרון לשותפים, חברים או הורים גרושים: חשבון משותף בפייבוקס ללא עמלות

פתרון לשותפים, חברים או הורים גרושים: חשבון משותף בפייבוקס ללא עמלות

בלי תהליך פתיחה מסורבל – לאפליקציית פייבוקס יש פתרון נוח לניהול חשבון עבור מספר שותפים: BOX משותף. זה מה שתצטרכו לשם כך

חשבון בפייבוקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם רוצים לחלוק הוצאות והכנסות מחשבון משותף – כבר לא חייבים לפתוח לשם כך חשבון בנק. לראשונה בישראל יש פתרון חוץ בנקאי, ומי שמציעה אותו זו אפליקציית פייבוקס. מהיום אפשר לנהל חשבונות משותפים לכל מטרה, חינם וללא התנאים המקדימים הדרושים לפתיחת חשבון בנק – דרך אפליקציית Paybox. שמו של השירות של חשבון בפייבוקס עבור כמה משתתפים הוא "Box משותף" – וכדי להשתמש בו יש להנפיק כרטיס אשראי דיגיטלי של פייבוקס. הבוקס בפייבוקס הוא למעשה סוג של "קופה קטנה" משותפת – ואפשר שיהיה כמה כאלה למטרות שונות ולפרקי זמן שונים, לפי בחירה.

לא מדובר בקבוצת פייבוקס שבה המטרה היא איסוף כסף, אלא ממש חשבון שיכול להיות משותף לבני זוג, לשותפים לדירה ולכל מי שרוצים לחלוק איתו חשבון.

נזכיר כי כבר כמה חודשים שיש אפשרות בפייבוקס לפתוח בוקס אישי. למי שלא בדיוק הבין  עד היום מה זה Box בפייבוקס, מדובר בחשבון, או קופה קטנה אישית לייעוד מסוים. כך למשל אפשר לפתוח בוקס אישי לתשלום חשבונות, בוקס שיהווה חשבון חיסכון לחופשה וכו'. הכסף בבוקס הזה צובר ריבית. כעת מתאפשר גם בוקס משותף למטרות משותפות.

חשבון בפייבוקס (Boxמשותף) לכמה שותפים

למה הוא משמש?

בוקס משותף הוא בעצם סוג של "קופה קטנה" באפליקציה. הוא מאפשר לנהל הוצאות משותפות ויכול להוות תחליף לניהול חשבונות משותפים בבנקים.

כאמור, זה יכול להוות פתרון נוח לניהול הוצאות זוגיות, הוצאות של שותפים לדירה, הוצאות של הורות משותפת, הוצאות טיול חברים ועוד. זאת, בלי התהליך הארוך הכרוך בפתיחת חשבון בנק – ובלי עמלות.

שותפים לדירה שיש להם בוקס משותף יכולים לשלם משם את הוצאות הדירה המשותפות במקום להתחשבן בכל חודש מחדש (חשמל, מים, קניות משותפות), ועבור זוג גרוש זה פתרון נוח במיוחד כדי לנהל את ההוצאות המשותפות הקשורות בילדים (חוגים, קייטנה, שיעורים פרטיים). יש סיטואציות רבות שבהן יש הוצאות שמשותפות לכמה אנשים, כמו למשל טיול משותף של  חברים (צימר, דלק, ארוחות ועוד).

כמה משתתפים יכולים להיות בחשבון בפייבוקס משותף?

Box משותף יוכלו להיות עד 8 משתתפים.

מי יכול להפקיד כסף בבוקס המשותף ומי יכול למשוך כסף?

כל אחד מהשותפים יכול להכניס כסף או למשוך כסף – כשהכול שקוף ומתועד.

איך מכניסים או מוציאים כסף מ-Boxמשותף?

טעינת הכספים ל-Box המשותף והתשלום ממנו בכל מקום (בחנויות ובאונליין) מתבצעים באמצעות כרטיס אשראי דיגיטלי של פייבוקס בלבד.

איך מנפיקים אשראי פייבוקס?

הנפקת כרטיס אשראי Paybox מתבצעת באמצעות אפליקציית פייבוקס באופן דיגיטלי. ההנפקה חינם ואין דמי כרטיס לכל החיים. מדובר בכרטיס אשראי דיגיטלי.

אמה ההבדל בין Boxמשותף לבין קבוצה בפייבוקס?

בשונה מהקבוצות הקיימות היום בפייבוקס, כל משתתף ב-Box יכול לטעון אליו כסף, לשלם ממנו בכל מקום, לראות מה המשתתפים האחרים עשו בו ועוד, ממש כמו בחשבון משותף בבנק.

התהליך של פייבוקס

מאפליקציה להעברת כסף לאפליקציה לניהול כסף

השימוש הזה בפייבוקס לא צץ בחלל ריק, הוא חלק מתהליך שאפליקציית פייבוקס עוברת. Paybox היא אפליקציה בבעלות משותפת של בנק דיסקונט ושופרסל, ובשנתיים האחרונות היא עוברת שינוי משמעותי. בעבר היא שימשמה להעברת כספים בין אנשים פרטיים, אבל כעת יא כבר מציעה הרבה יותר שימושים.

. כך למשל, לפני כשנה פייבוקס הציעה לקבל ריבית על היתרה למי שיפתח פיקדון לחודש, כאשר גובה הריבית היה הרבה יותר גבוה ממה שמקבלים בבנקים.

"זה שלב נוסף בהתפתחות של פייבוקס מאפליקציה להעברות ולאיסוף כסף, לאפליקציה לניהול כסף", מסביר אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס. "הבנו שהשירותים שמציעים הבנקים לא מתאימים לאיך שהציבור רוצה להתנהל עם הכסף שלו. הציבור רוצה לנהל כסף לפי מטרות, לנהל אותו יחד עם חברים ומשפחה, לפתוח ולסגור חשבונות מהר ובקלות, ולא לשלם עמלות מופקעות. היינו הראשונים להציע כרטיס אשראי ללא דמי כרטיס לכל החיים, הראשונים לשלם ריבית אטרקטיבית על היתרה הנזילה באפליקציה, הראשונים לאפשר ניהול כסף בקופות נפרדות לפי מטרות ויעדים, וכעת גם הראשונים שמאפשרים לנהל מעין חשבונות משותפים יחד עם חברים לכל מטרה".

רקע על פייבוקס

פייבוקס הוקמה ב-2014 כחברת סטארט-אפ וכיום היא תאגיד עזר בנקאי עצמאי, בבעלות בנק דיסקונט (50.1%) ושופרסל (49.9%). פייבוקס מנוהלת על-ידי אריק פרישמן ויו"ר החברה הוא אבי לוי, מנכ"ל בנק דיסקונט.

לאפליקציית פייבוקס (PayBox) יש יותר מ-4 מיליון הורדות ויותר מ- 1.5 מיליון משתמשים שונים בחודש. לקוחות יכולים לבצע מגוון רחב של פעולות: להחזיק יתרות באפליקציה בנפרד מחשבון הבנק, לשלם מהיתרות האלה בכל מקום באמצעות כרטיס אשראי דיגיטלי חינמי; להעביר ולקבל כסף; להקים קבוצות לאיסוף כסף למטרות משותפות; להגיש בקשה להלוואה; ועוד.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

 
תגובות: 0

נגישות