ביקורת הצגה: דתילונים בבית ליסין. קומדיה על חיינו

"דתילונים" בבית ליסין – קומדיה על המיקרו-קוסמוס של חיינו כאן. ביקורת

ביקורת על ההצגה 'דתילונים' בבית ליסין: מה קורה כאשר רגע לפני החתונה, אחד מבני הזוג חוזר בתשובה? לא תאמינו, אבל זה יכול להיות ממש מצחיק

ביקורת הצגה דתילונים בבית ליסין - חוות דעת וקופון הנחה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

"זוגיות זו עבודה", אומרת דפנה לחברתה רותם, ולא יודעת באותו רגע כמה הטיפ הזה יהיה נכון לא רק לרותם, אלא גם לה עצמה. ונכון שאהבה זה לא תמיד מצחיק, אבל אם אתם מחפשים קומדיה שתיתן לכם שעה וחצי של צחוק משחרר, ההצגה דתילונים ב"בית ליסין" חייבת להיכנס לרשימה שלכם – כפי שתוכלו להבין לבד בהמשך הביקורת.

ביקורת דתילונים בבית ליסין

סיפור העלילה

דפנה, מפיקת אירועים מצליחה (טל צ'רנובסקי), היא צעירה מקסימה בת 32. כבר שלוש שנים שהיא בזוגיות מאושרת עם אביחי – מוזיקאי מצליח גם הוא (עופר חיון).

קופון להצגה דתילונים בבית ליסין

היא כבר ממש רוצה שהוא יציע לה נישואים אבל הוא לוקח את הזמן. בלבה גומלת החלטה: היא תעשה זאת עצמה. ומי אם לא היה כמפיקת אירועים, תדאג שזו תהיה הצעת נישואים כמו שהצעה צריכה להיות…

בסופו של דבר, יש הצעת נישואין והזוג המאורס מאושר עד הגג. דפנה מתחילה לעשות את מה שהיא הכי אוהבת לעשות, להפיק, והפעם מדובר באירוע הגדול בחייה. אבל כאשר הם מתכננים לנסוע בשבת להורים שלה לספר להם, מסתבר שהזוגיות שלהם עומדת לפני אתגר לא פשוט בכלל. מבלי שהיא ידעה, אביחי החל לחזור בתשובה. לפתע נסיעה בשבת כבר לא באה בחשבון.

אביחי מתחיל ללכת לבית כנסת, לשמור שבת, לאכול כשר ולהתפלל, ודפנה…? היא בהתחלה דווקא זורמת עם השינוי ומקבלת אותו, אבל לפתע כל סיטואציה משותפת מהווה מוקד לחיכוך.

כרטיסים מוזלים בית ליסין קופון הנחה

אביחי מסרב לאכול סופלה שקנתה לו כי הוא (הסופלה) נסע בשבת, הוא יושב בחושך כי היא בטעות כיבתה את האור בבת… ובקיצור, חיי היומיום משתנים. דפנה מצדה ממשיכה לחיות את חייה כרגיל, לעבוד (גם בשבת) ולשתות יין לא כשר עם חברתה רותם (טל אידיסיס), אשר מחפשת את אהבת חייה בארץ, בעוד שאהובה בברצלונה.

לאט לאט מתעוררים הקשיים. הניסיון שלה להסתיר את הסיטואציה ממשפחתה, מייצר משבר רציני. כשהשניים מגיעים לבית הוריה המאוד חילוניים של דפנה (חי מאור ואורנה רוטברג), הכול מתפוצץ – כאשר ברקע מתבשרים ההורים גם על בן הזוג החדש של בנם בברלין.

בסופו של דבר מגיע הסוף הבלתי נמנע, שאחריו מגיע עוד סוף, אולי גם הוא בלתי נמנע.

דתילונים:

משל לחיים המשותפים שלנו כאן בארץ

דתילונים הוא מחזה מצחיק שמשוחק נהדר ויש לו טקסטים שנונים, אבל יש בו הרבה מעבר להומור. הקונפליקט המובנה שנוצר בין דפנה לאביחי משקף כמובן את הקונפליקט המובנה שאנחנו חווים כאן בארץ בין דתיים לחילונים. הרצון לחיות ביחד למרות הקושי אל מול הרצון לשמור על אורח החיים המתאים לכל אחד מהצדדים הם שני רצונות שנראה כי אינם יכולים להיפגש, אך מצד שני – יש כל כך הרבה מה להפסיד אם מוותרים.

האם לגיטימי מצד אביחי לצפות שדפנה תלך למקווה פעם בחודש ותשמור נידה? האם לגיטימי מצד דפנה להעביר שם את הקו האדום שלה? והאם הסוף של ההצגה יוכל להיות גם הסוף במציאות?

כל מי שצופה בהצגה יוצא עם השאלה הזאת לא פתורה, גם אם המחזאיות – טל צ'רנובסקי וטל אידיסיס (שגם משחקות במחזה) – בחרו בסוף מסוים עבור ההצגה.

בכל מקרה, אם אתם מתלבטים וחיפשתם חוות דעת על ההצגה דתילונים, אני מציעה שתזמינו כרטיסים. התפאורה, התאורה, המוזיקה – כל אלה מרכיבים יחד עם המשחק והכתיבה את הפאזל שהופך אותו למוצלח כל כך, כשעל כל זה מנצח הבמאי המוכשר עידו רוזנברג.

את קולו של הקריין ודאי תזהו לבד, אבל ליתר ביטחון נציין אותו גם כאן – הלא הוא רועי בר נתן הנהדר. המחזה פותח בביה"ס למחזאות של תיאטרון בית ליסין.

מחיר כרטיס להצגה דתילונים וקופון הנחה

קופון להצגה דתילונים בבית ליסין

מחיר מלא להצגה המשתמט עומד על 220 ש"ח, אבל אל תשלמו מחיר מלא.

לאתר פואנטה יש שיתוף פעולה מעולה עם בית ליסין, וכאן בקישור תוכלו לרכוש כרטיסים 75 ש"ח בלבד.

אהבתם את הכתבה? אז…

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות