כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק+ (קאשבק פלוס): כמה כסף באמת תקבלו?

כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק+ (קאשבק פלוס): כמה כסף תקבלו חזרה?

כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק+ של ישראכרט מבטיח לכם החזר כספי. האם זה אמיתי? אלה הסכומים שתצטרכו להוציא כדי ליהנות ממנו וכך תוכלו לממש אותו

כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק+
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בטח ראיתם את הפרסומים לכרטיס ישראכרט קאשבק+ (קאשבק פלוס). בעבר הובטחה מתנה של 150 ש"ח למי שינפיק אותו, היום מובטחים 200 ש"ח. זו מתנה מפתה, אבל רגע – בפרסומת לא מפרטים את האותיות הקטנות. לא מדובר בכסף מזומן, יש מגבלה על מספר האנשים שיכולים לקבל את המתנה הזאת, ויש גם סכום כסף מינימלי שחייבים להוציא כדי להיות זכאים למתנה. את ההחזר המובטח בגובה 1% מקבלים רק בשנה האחרונה. אחר כך ההחזר יורד – ובמקביל מתחילים לשלם דמי כרטיס.

ובכלל, צריך להבין שלמרות שהתרגום המילולי של Cashback הוא "כסף מזומן חזרה", כרטיסי אשראי קאשבק לא מחזירים כסף מזומן. מה כן? קראו את הכתבה.



אז האם משתלם לכם להנפיק כרטיס ישראכרט קאשבק פלוס? אם אתם מתלבטים לגבי כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק+, השורות הבאות יעזרו לכם להחליט. מומלץ לקרוא עד הסוף, כי יש המון אותיות קטנות והסתייגויות.

מה זה כרטיס ישראכרט קאשבק פלוס?

כיום כל כרטיסי האשראי מבטיחים קאשבק, אז מה הקטע בכרטיס אשראי ישראכרט קאשבק פלוס (CashBack+)?  ישראכרט מבטיחה שכרטיס אשראי קאשבק פלוס יקנה לכם את ההחזר החודשי הגבוה ביותר מבין כרטיסי הקאשבק. לא בטוח שההבטחה הזו נכונה – כי זה גם מה שמבטיחה המתחרה, חברת MAX, עם כרטיס מקס-בק טוטאל.

בכל מקרה, בדקנו בשבילכם את האותיות הקטנות בסעיפים החשובים.

  1. מה גובה ההחזר הכספי הגבוה המובטח
  2. מה זה בכלל החזר כספי
  3. על מה מקבלים החזר גבוה
  4. לכמה יורד ההחזר אחרי שנה?

ישראכרט השיקה למעשה גם כרטיס קאשבק פרימיום – ואותם תנאים חלים גם שם.

הצבירה בכרטיס ישראכרט קאשבק פלוס וישראכרט קאשבק בפרימיום בשנה הראשונה

 CashBack+ ישראכרט פרימיום CashBack
אמריקן אקספרס
צבירה רגילה בשנה הראשונה בקניות עד 7500 ש"ח: 1% מהרכישות.
בשנה השנייה -0.75%
בקניות עד 10,000 ש"ח:
1% מהרכישות.
בשנה השנייה -0.75%
כמה זה בפועל 75 ש"ח על 7500 ש"ח 100 ש"ח על 10,000 ש"ח
צבירה מוגדלת בקניות מעל 7500 ש"ח: 1.35% מהרכישות בקניות מעל 10,000 ש"ח:
1.65% מהרכישות
כמה זה בפועל 104 ש"ח על 8000 ש"ח 181 ש"ח על 11,000 ש"ח
דמי כרטיס לאחר שנה
כ-16 ש"ח בחודש כ-30 ש"ח בחודש

החזר כספי בישראכרט קאשבק פלוס? לא במזומן

אף כרטיס אשראי, גם לא ישראכרט קאשבק+, נותן החזר כספי במזומן. ההחזר הוא לרכישה חוזרת. אז בעצם, זה לא באמת החזר כספי, אלא זכאות להנפיק גיפטקארד דיגיטלי שאותו אפשר לממש רק ברשתות מסוימות.

כאמור, ישראכרט מבטיחה שכרטיס קאשבק+ מקנה את ההחזר הכי גבוה. זה באמת החזר יותר גבוה מזה שתקבלו בכרטיס כאל פיקס-בק או במקס בק של MAX – אבל זה לא הרבה כסף. אז כמה כסף באמת תראו בחזרה? בפועל, כמה עשרות שקלים (ובכל מקרה הסכום המירבי הוא 400 ש"ח).

ההחזר המוגדל מחייב הוצאה חודשית גדולה

בדרך כלל בכרטיס קאשבק ההחזר הבסיסי הוא בגובה 1% משווי ההוצאה. בישראכרט קאשבק+ ההחזר הוא בשווי 1.3% משווי ההוצאה – אבל רק אם תוציאו מינימום 7500 ש"ח בחודש, רק בשנה הראשונה ורק על הוצאות שהן לא תשלום חשבונות לרשויות. אם תוציאו בכרטיס 5000 ש"ח בחודש, תקבלו 50 ש"ח בחזרה למימוש ברכישה חוזרת. בשנה שלאחר מכן תקבלו אפילו פחות.

פואנטה בטלגרם

במילים אחרות, הסכום המינימלי שנדרש מכם להוציא בכרטיס בכל חודש כדי לקבל החזר של 1.3% מההוצאה הוא סכום מאוד גבוה. רוב הצרכנים כיום משתמשים בכמה כרטיסי אשראי וההוצאות שלהם מתחלקות, כך שהם לאו דווקא מגיעים לרף הוצאה כזה מדי חודש בכרטיס אחד. בעצם, ישראכרט רוצה לגרום לכם לרכז את ההוצאות שלכם בכרטיס הזה ולהפוך אותו לכרטיס העיקרי שלכם.

החידוש שישראכרט כן מציגה כאן הוא שלראשונה אפשר לצבור את הכסף באופן משפחתי ממספר כרטיסים, כאשר הם משויכים לאותו חשבון בנק. אם כרטיס אחד ביצע רכישות ב-4,000 ש"ח, והכרטיס השני ב-3,500 ש"ח, הם יגיעו יחד ל-7,500 ש"ח. כאמור, שווי ההחזר במקרה של צבירת 7501 ש"ח יהיה בשנה הראשונה כ-98 ש"ח.

על תשלום חשבון חשמל מקבלים החזר נמוך יותר מאשר על שופינג

נקודה חשובה נוספת: כמו בשאר הכרטיסים, גם כאן יש הבדל בין תשלום שאתם מעבירים למוסדות (כמו תשלום ארנונה או חשבון חשמל), לבין קניות. עבור תשלומים מהסוג הראשון מקבלים החזר הרבה יותר נמוך (0.5% עד 7500 ש"ח ו-0.65% מעל הוצאה של 7500 ש"ח – בשנה הראשונה. אח"כ 0.3% בלבד.

חוץ ממתנת ההצטרפות שבשביל לקבל אותה צריך לעמוד בתנאים מסוימים,

מה מבטיח כרטיס קאשבק+ של ישראכרט?

כאמור, ישראכרט משיקה למעשה שני כרטיסים – האחד הוא כרטיס CashBack+ של ישראכרט והשני הוא כרטיס Premium CashBack של אמריקן אקספרס.

בשניהם היא מבטיחה בתמורה לשימוש נרחב בכרטיס, תוכלו לצבור כסף ואותו להמיר לשימוש בגיפטקארד. אולם – הכסף לא עובר באופן ישיר לאיזשהו ארנק, אתם צריכים להעביר אותו. ויש סכום מינימלי ומקסימלי שניתן להעביר.


אם אהבתם את הכתבה הזאת, אנחנו ממליצים ש:

  • תצטרפו לטלגרם שלנו ולא תפספסו כלום 🙂 לחצו כאן >
  • תהיו חברים שלנו בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >
  • תעקבו אחרינו באינסטגרם 🙂 לחצו כאן >

האותיות הקטנות מאחורי המתנה של 200 ש"ח

כאמור, ישראכרט מפרסמת שהמצטרפים יקבלו כעת מתנת הצטרפות של 200 ש"ח. זה בהחלט מפתה, אבל שימו לב שלא במזומן או בזיכוי לכרטיס, אלא כסף למימוש בגיפטקארד.

  • רק לקוח אשר סך הרכישות בבתי עסק שבוצעו בכרטיסו, במהלך תקופה של שלושה חודשים ממועד הנפקת כרטיס התוכנית, יעמוד על 9,000 ₪, יהיה זכאי למתנת הצטרפות.
  • מלאי מתנות ההצטרפות מוגבל ל-10,000 המצטרפים הראשונים.
  • ההטבה תינתן למצטרפים חדשים בלבד ואינה חלה על מצטרפים חוזרים.

מה שחשוב באמת: תנאי כרטיס ישראכרט קאשבק+ כעבור שנה

כמו כל חברות האשראי, גם ישראכרט מציעה את ההטבות הקורצות בכרטיס אשראי קאשבק+ לשנה הראשונה בלבד. לאחר מכן הפטור מדמי הכרטיס נפסק והצבירה פוחתת, כך שהכסף שתצברו בגיפטקארד יפחת.

צבירה על קניות או תשלומים שנה ראשונה שנה שנייה
קניות בחנויות עד 7500 ש"ח 1.00%
(10 ש"ח על 1000 ש"ח)
0.75%
(7.50 ש"ח על 1000 ש"ח)
קניות בחנויות מעל 7500 ש"ח 1.35%
(13.5 ש"ח על 1000 ש"ח)
1.01%
(10.1 ש"ח על 1000 ש"ח)
תשלומים לרשויות עד 7500 ש"ח 0.50%
(5 ש"ח על 1000 ש"ח)
0.38%
(3.80 ש"ח על 1000 ש"ח)
תשלומים לרשויות מעל 7500 ש"ח 0.67%
(6.70 אג' על 1000 ש"ח)
0.51%
(5.1 ש"ח על 1000 ש"ח)

במילים אחרות, בשנה השנייה, אם לא תצליחו לצבור הוצאות של יותר מ-7500 ש"ח, הצבירה שלכם תהיה נמוכה מאוד – במיוחד עבור תשלום למוסדות (3.8 ש"ח על 1000 ש"ח).

אלה ההגבלות על הצבירה בכרטיס ישראכרט קאשבק פלוס

  • הצבירה החודשית המרבית מוגבלת ל-400 ₪ (או 500 ש"ח בכרטיס פרימיום).
  • היתרה המרבית בגיפטקארד הדיגיטלי מוגבלת ל-1,500 ₪.
  • ניתן לבצע העברה אך ורק של הצבירה במלואה, אך לא פחות מ-50 ₪.
  • צבירה שלא הועברה עד לתום השנה הקלנדרית העוקבת לשנה בה נצברה אותה צבירה תימחק. לדוגמה, צבירה שנצברה ביום 2.8.2023 בגין רכישות שבוצעו בחודש יולי 2023 ולא הועברה עד ליום 31.12.2024 תימחק.
  • לא ניתן לצבור פחות מ-1 ₪. סכום החיובים החודשי המחושב בתום כל חודש יעוגל לשקל הקרוב ביותר כלפי מטה.

בשורה התחתונה – כרטיס אשראי קאשבק+ של ישראכרט משתלם?

מה שחשוב לזכור הוא שאף חברת אשראי לא נותנת לכם כסף מזומן חזרה על כסף שאתם מוציאים. הרעיון בכרטיסי קאשבק, וגם כמובן בישראכרט קאשבק+, הוא לעודד אתכם להשתמש שוב ושוב בכרטיס, כמה שיותר, באמצעות מתן הטבה מסוימת.

ההטבה הזאת, שנקראת באופן קצת מטעה "קאשבק", היא שובר למימוש ברשתות מסוימות, תוך פרק זמן מסוים ועם הגבלת מינימום ומקסימום.

ביחס לחברות האשראי האחרות, ישראכרט מציעה כאן בכרטיס קאשבק+ הצעה יותר אטרקטיבית משל המתחרות – ולא בגלל הצבירה המוגברת, אלא בגלל שאפשר לצבור יחד כאשר יש כמה בני משפחה בעלי כרטיס קאשקבק+ שיורד מאותו כרטיס.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 2

  1. לא ציינתם שהכרטיס צובר בזוג. מספיק שבני זוג יוציאו כל אחד בכרטיס 3,750 ₪ אז הצבירה גודלת מ-1% ל- 1.35%. ושאפשר לנצל את הקאשבאק ברשתות מזון גם.

נגישות