ביקורת נעמי ונורמה בקאמרי: רבקה מיכאלי ועירית קפלן עושות תלמה ולואיז

נעמי ונורמה בקאמרי: רבקה מיכאלי ועירית קפלן בגרסה המצחיקה של תלמה ולואיז

עם הכישרון הקומי והטקסט השנון – נעמי ונורמה היא בדיוק ההצגה בקאמרי שאתם צריכים עכשיו כדי להתאוורר. ביקורת

ביקורת נעמי ונורמה הצגה בקאמרי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מכירים את הזקנה הנרגנת שלא מפסיקה להפעיל סחטנות רגשית על הבן שלה, מסלקת כל עובד סיעודי שמגיע אליה ובטוחה שהיא יותר חכמה מכולם? כזו היא נורמה שליין ממטולה (רבקה מיכאלי). עורכת דין מצליחה לשעבר וקשישה רטנונית כיום. אחרי שהיא מסלקת בבושת פנים שבע מטפלות שבנה הצליח להשיג עבורה, היא מקבלת את נעמי – אם פרודה מאילת, שנקלעה למצב כלכלי קשה (עירית קפלן). גם לה נורמה ממררת את החיים, אבל הפעם זה נגמר אחרת. בהמשך ביקורת נעמי ונורמה בקאמרי נרחיב עוד על העלילה, אבל רגע לפני כן – אי אפשר בלי להתעכב על רבקה מיכאלי.

הקאמרי - קופון הנחה

 

בסיום ההצגה הקהל קם על רגליו ומריע לקומיקאית המופלאה הזאת בת ה-86. היא כל כך מצחיקה וכל כך מקצועית ועושה את הכול בכזו נונשלאנטיות – שזה פשוט תענוג צרוף לראות כל הצגה שהיא משתתפת בה.

ביקורת נעמי ונורמה בקאמרי

סיפור העלילה

נורמה, אלמנתו של עו"ד אלחנן שליין, אמא של אביתר שליין, חיה לבדה בביתה ויושבת על כסא גלגלים סתם כי לא מתחשק לה ללכת. בנה, אביתר (שהם שיינר), יוצא מגדרו כדי שיהיה לה טוב. מבקר אותה כמעט כל יום ומגייס עובדת אחר עובדת בניסיון למצוא מישהי שתצליח לשרוד איתה.

נעמי היא אם לשתי בנות שנפרדה מבעלה ולא מצליחה להסתדר כלכלית. היא לא מספרת לו על המצוקה הכספית שלה, ובצר לה נאלצת לקחת על עצמה עבודה זמנית כמטפלת של קשישה במטולה למשך חודש. את הבנות היא בוחרת להשאיר אצל השכנה המסטולה שלה, מבלי לספר לבעלה איתן (נדב אסולין).

כאשר הבעל מגלה שבנותיו "ננטשו" לחודש, הוא לא נשאר אדיש. הוא מאלץ את נעמי להגיע לאילת לדיון במחלקת הרווחה. נעמי המבוהלת נאלצת לסחוב איתה את נורמה, שמתגלה כהרבה יותר מועילה ממה שנדמה היה בתחילה. הקשישה הנרגנת לא רק דואגת לשתיים לרכב חדש במקום הטרנטה של נעמי – ולא בדיוק בדרכים המקובלות, היא גם מחזירה לה את הביטחון העצמי ואת זכות הבחירה.

קופון להצגה נורמי ונורמה בקאמרי

 

נורמה, לכאורה בניגוד לנעמי, היא אישה חזקה ומחוספסת שממש רודה בכל סובביה. אולם, יש לה נקודת תורפה שלא התגברה עליה – מותו של בעלה אלחנן. כבר 15 שנה שהיא מנהלת איתו שיחות כמה פעמים ביום.

האישה החזקה זקוקה גם היא למשענת ולריפוי, ומי אם לא העובדת שאותה היא לא סובלת מסייעת לה לשחרר את המעצור הזה בחייה.

העלילה רוב הזמן מצחיקה מאוד, למעט כמה חלקים שבהם היא הופכת לרצינית יותר (לזמן קצר).

קווי העלילה יחסית צפויים, אך למרות שברור לנו שהעוינות בין נורמה לנעמי תגיע לכדי משבר ומשם תהפוך לחברות, עדיין אנחנו נהנים מהתהליך – בעיקר בזכות הדיאלוגים השנונים שבהם נורמה משגרת את חיציה לכל עבר.

כשנורמה אומרת: "תלמה ולואיזה בגרסה הגריאטרית"

דמותה של נורמה כאילו נתפרה למידותיה של מיכאלי, שהיא כידוע אחד האנשים הכי ציניים ועוקצניים בישראל, מה שהופך את הטקסט למצחיק במיוחד (אגב, גם בהצגה "אני סבתא שלך" מיכאלי מלוהקת לדמותה של הקשישה הדעתנית שאף אחד לא מצליח לסובב אותה באצבע – וכמובן גם שם התפקיד יושב עליה בול).

אם אהבתם את הכתבה הזאת, אנחנו ממליצים ש:

  • תקראו עוד סקירות על הצגות הקאמרי. לחצו כאן >
  • תקראו סקירות על הצגות בבית ליסין. לחצו כאן >
  • תהיו חברים שלנו בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >
  • תעקבו אחרינו באינסטגרם 🙂 לחצו כאן >

עירית קפלן מכניסה לדמותה של נעמי, כמו לדמויות בהצגות האחרות שבהן היא משחקת, את הדקויות שיגרמו לכם לאהוב את נעמי ולחוש כלפיה חמלה. נעמי היא אישה שמנסה בכל כוחה להתמודד עם אתגרי החיים, להיות עצמאית, להיות אמא עוטפת ומחנכת, לפרנס בכבוד.

קפלן – שגם כתבה את ההצגה יחד עם יואב בר-לב, מגלמת אותה היטב – ומוליכה אותנו במסלול הפנימי שהיא עוברת, שבו היא מתבשלת עוד ועוד, מרצה ומתרפסת, עד שהיא מתפוצצת.

נעמי ונורמה בקאמרי: רבקה מיכאלי ועירית קפלן
רבקה מיכאלי ועירית קפלן. צילום: משה צ'יטיאת

 

כשנעמי ונורמה דוהרות בנוף המדברי הצהבהב, נורמה זורקת את המשפט "אנחנו תלמה ולואיז בגרסה הגריאטרית". מי שצפה בסרט האייקוני מ-19991, שכיכבו בו סוזן סרנדון וג'ינה דיוויס, יבין בדיוק למה היא מתכוונת. זה לגמרי כך, וזו מחמאה.

כמו בסרט, גם כאן יש הרבה העצמה נשית. נכון שאולי לעתים היא מוגשת לקהל היישר לפנים בשלב מסוים, אבל עדיין היא חשובה – במיוחד בעידן שבו נדמה כי מעמדן של נשים בעולם ובישראל נחלש במקום להתחזק.

הדרך הארוכה בין שתי נקודות גיאוגרפיות המצויות בשי הקצוות של המדינה משקפת גם את הדרך הארוכה שעושות שתי הנשים – כל אחת עם עצמה ושתיהן יחד במערכת היחסים ביניהן.

שאר השחקנים עושים גם עבודה נהדרת: איתן (נדב אסולין), הבעל הלכאורה אוהב ועוטף שלמעשה חונק את נעמי באהבתו ומשליט טרור פסיכולוגי; הבן אביתר (שהם שיינר) שמסירותו לאמו חוצה אפילו את גבולות המדינה; השכנה שירה (אסנת בן יהודה), שרוב הזמן בקושי מבינה מה קורה סביבה; ומוכר המכוניות השוביניסט, שמשחרר מפיו איומים, אמירות סרקסטיות ובדיחות פוגעניות ומיזוגניות (דולב אוחנה).

הבימוי של תמר קינן לוקח את העלילה ואת הדמויות בדיוק למקומות הנכונים להן.

בשורה התחתונה, אל תתלבטו. אם אתם מחפשים קומדיה קלילה, לכו להצגה נעמי ונורמה בקאמרי עם רבקה מיכאלי ועירית קפלן. כשעה וחצי של צחוק הן לא עניין של מה בכך בימים אלו.

מחיר כרטיס נעמי ונורמה – הצגה בקאמרי

קופון להצגה נורמי ונורמה בקאמרי

מחיר מלא להצגה נעמי ונורמה בקאמרי עומד על 220 ש"ח (באולם), אולם גולשי פואנטה נהנים מהנחה גדולה באמצעות קופון 9687. מחיר כרטיס לנעמי ונורמה לאחר השימוש בקופון ההנחה עומד על 89 ש"ח בלבד. לחצו כאן לצורך הזמנה דרך אתר הקאמרי.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות