שואב רובורוק מומלץ - כך תבחרו בין הדגמים החדשים

שואב רובורוק רובוטי או אלחוטי – כך תבחרו בין דגמי 2024 של RoboRock

כמעט כל דגם של Roborock הוא שואב רובורוק מומלץ, אז מה ההבדל בין ה-S8 MaxV Ultra ל-Q Revo MaxV והאם יש לו מתחרה בדייסון? כנסו למדריך 2024

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש מגוון עצום של שואבים רובוטיים. חלקם ממותגים כיחסית זולים ובסיסיים ועולים אפילו פחות מ-1000 ש"ח. אחרים משוכללים ויקרים יותר – כאשר המחיר מגיע גם ל-6000 ש"ח. אחד המותגים הוא רובורוק, שמיובא לארץ ע"י באג. ארבעה דגמים חדשים של RoboRock מגיעים לחנויות – שניים מקטגוריית השואב הרובוטי ושניים מקטגוריית השואב האלחוטי. כולם עונים על ההגדרה של שואב-שוטף ועל כל אחד מהם אפשר לומר שהוא שואב רובורוק מומלץ – הכול תלוי כמובן בצרכים ובתקציב שלכם. בסופו של דבר, כל שואב של רובורוק ישאיר את הבית שלכם נקי – אבל יש הבדלים בממשק, בעוצמת השאיבה וכו'.

אז מה ההבדל בין השואב השוטף הרובוטי רובורוק S8 MaxV לבין Q Revo MaxV? שניהם ישאבו וישטפו ושניהם מופעלים גם דרך האפליקציה המשודרגת, אבל הראשון הוא דגם פרימיום במחיר של כ-5900 ש"ח, והשני דגם זול יותר במחיר של כ-4900 ש"ח.

חשוב לדעת שבאופן כללי לשואב רובוטי יש עוצמת יניקה נמוכה יותר מזו שיש לשואב אלחוטי. אם אתם רוצים שואב רובורוק אלחוטי, תוכלו לבחור בין שואב שוטף יחסית פשוט (כ-1800 ש"ח) לבין שואב שוטף מתוחכם שיש לו הרבה מברשות (כ-2500 ש"ח). שואב זה הוא בעצם המקבילה של שואב דייסון עם תוספת של יכולת שטיפה.

איזה שואב רובורוק מומלץ לכם? תלוי גם בתקציב

דגם סוג עוצמת יניקה מחיר (ש״ח)
S8 MaxV Ultra רובוטי 10,000 פסקל 5,890
להזמנה
Q Revo MaxV רובוטי 7,000 פסקל 4,890
להזמנה
Flexi Pro אלחוטי עם שאיבה מוגבלת 17,000 פסקל 1,790
(בקרוב)
Dyad Pro Combo אלחוטי עם מברשות 17,000 פסקל 2,500
להזמנה

רובורוק S8 MaxV אולטרה – שואב רובורוק מומלץ

קטגוריה: שואב שוטף רובוטי

 

באג5890 ש"ח

רובורוק S8 MaxV אולטרה הוא שואב שוטף רובוטי שמגיע עם תחנת עגינה שבה מתבצע ריקון האבק ושטיפת המטלית. השואב שודרג בהשוואה לדגם קודם, עם עוצמת שאיבה גבוהה יותר של 10,000 פסקל.

זהו דגם פרימיום והוא כולל גם מברשת מיוחדת נשלפת שמגיעה ממש עד הקיר והפינות.

השואב מאפשר לעשות שיחת וידאו וגם יודע לעבוד בנוכחות כלבים וחתולים (כלומר, להגביר את עוצמת השאיבה כאשר הוא רואה חיה בבית). אם תרצו, השואב ישלח לכם תמונה של החתול אושל הכלב כאשר הוא עובד. הוא אפילו יוכל לחפש את הכלב שלכם ברחבי הבית אם לא תדעו איפה הוא. כאשר הוא ימצא אותו, הוא ישלח לכם תמונה כדי שתהיו רגועים.

השואב מופעל גם באמצעות הפעלה קולית (באנגלית), שמאפשרת (לאחר פתיח של Hello Rocky) לתת לו הנחיות ("ריקון אבק אוטומטי", ניקוי מטלית" ועוד).

האפליקציה יודעת להגדיר לבד במיפוי הראשוני מהו חדר השינה, המטבח וכו' – ובהתאם להמליץ לנו איזה ניקיון דרוש (למשל ניקיון שקט יותר בחדר השינה). כמובן שדרך האפליקציה אפשר להגדיר לאיזה אזורים השואב לא ייכנס.

גם הניקוי בעמדת העגינה שופר, כך שהמטלית נשטפת בטמפרטורה של 60 מעלות. כדי שהמים לא יצטברו בעמדה, הוסיפו לה מגב שמושך את המים.

השקית בנפח 2.5 ליטר – ונדרש לרוקן אותה בערך כל 8 שבועות בשימוש סטנדרטי. את השקיות יש להחליף (ניתן לקנות כ-6 שקיות בכ-100 ש"ח).

העמדה כוללת מיכל מים של 4 ליטר ומיכל אינטגרלי לסבון שמפריש את נוזל השטיפה במינון המדויק.

יש תצורה נוספת – יותר קומפקטית, שתגיע לארץ בקיץ 2024. התצורה הזאת מאפשרת חיבור ישירות לברז ולביוב – והיא יקרה יותר. החיבור דומה לחיבור של מכונת כביסה.

נזכיר כי בסדרה הזאת של רובורוק S8 יש עוד כמה דגמים זולים יותר ועם עוצמת יניקה נמוכה יותר.

טבלת השוואה בין הדגמים של רובורוק S8

S8 Plus S8 Pro Ultra S8 MaxV Ultra
מחיר (ש״ח) 3411
להזמנה >
5,000
להזמנה >
5,890
להזמנה >
עוצמת יניקה (Pa) 6,000 6,000 10,000
תכונות מיוחדות ניקוי שטיחים מוגבר זרוע רובוטית לניקוי פינות זרוע רובוטית לניקוי פינות, חיפוש חיות מחמד, ניקוי שטיחים מוגבר

רובורוק Qrevo Max V

קטגוריה: שואב שוטף רובוטי

באג4890 ש"ח

 

הדגם הזה הוא שואב שוטף רובוטי ששם דגש על שטיפה ויש לו בחלקו התחתון שתי מטליות (שניתן להסיר ולכבס). גם הוא מגיע עם תחנת עגינה שיש בה מיכל של מים נקיים, מיכל למים מלוכלכים ומיכל אבק.

העמדה מבצעת מילוי מים אוטומטי וניקוי של המטלית במים חמים.

בסיס העמדה נתיק ואפשר לשלוף אותו החוצה ולנקות אותו. בתוך העמדה המטליות עוברות ייבוש כדי שלא יסריחו. מיכל המים מתמלא כאשר הוא מזהה שאין בו מספיק מים.

אם אהבתם את הכתבה הזאת, אנחנו ממליצים ש:

  • תצטרפו לטלגרם שלנו ולא תפספסו כלום 🙂 לחצו כאן >
  • תהיו חברים בקבוצת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >
  • תהיו חברים שלנו בפייסבוק 🙂 לחצו כאן
  • תעקבו אחרינו באינסטגרם 🙂 לחצו כאן >

גם במקרה הזה יש פתרון לניקוי הפאנלים. אחת המטליות נשלפת החוצה ומנקה את את הפאנלים – כאשר מדובר בכיסוי כמעט מוחלט של הקצוות (98.8%).

לשואב יש מערכת שמזהה אם הכתמים לא נוקו – ובמקרה כזו הוא חוזר ומנקה באותו מקו.

עוצמת השאיבה קצת יותר נמוכה מאשר בדגם האולטרה ועומדת על 7000 פסקל. השואה גם יודע להימנע מכ-60 מכשולים שונים, כולל מראה.

אפשר לבחור שהשטיחים יישאבו ראשונים – לפני שהמטליות יירטבו.

העוזרת הקולית עובדת באותה צורה כמו בדגם V8 אולטרה, באמצעות מתן פקודות הניתנות לאחר שאומרים Hello Rocky. כאמור, הפקודות צריכות להינתן באנגלית.

התמיכה היא עד 4 קומות – כאשר יש להגדיר באפליקציה שלבית יש יותר ממפלס אחד.

גם פה אפשר לבצע שיחות בשידור חי.

רובורוק פלקסי PRO

קטגוריה: שואב שוטף אלחוטי

דגם רובורוק פלקסי פרו, אשר יגיע לארץ ביולי 2024, הוא שואב שוטף ידני – לא רובוטי. יש לו עוצמת יניקה מאוד גבוהה של 17,000 פסקל.

הוא שואב גם מים וגם לכלוך באותה פעולה. במילים אחרות, הוא לא תחליף לשואב אבק והוא לא מגיע עם מגוון מברשות. יש לו רק מברשת אחת והוא מחייב פעולה של מים יחד איתו.

יש לו יתרון גדול: ניתן לעבוד איתו במצב שטוח.

המברשת מיובשת ע"י מנגנון פנימי שמתחמם – כך שאין חשש שהיא תתחיל להפיץ ריח לא נעים. אפשר גם לנקות אותה באמצעות חוטר. לשואב יש פילטר נשלף שניתן לנקות ולהחזיר בקלות.

מבחינת היקף הניקיון – הוא משאיר רק מילימטר אחד בין הפאנל לרצפה. בנוסף, יש במברשת חיישנים שמאפשרים לשואב לזהות את כמות הלכלוך ולהתאים תא עוצמת השאיבה.

המנוע מזהה את כיוון השאיבה – קדימה או אחורה – מה שמקל על הובלת השואב ומצריך פחות הפעלת כוח.

 

השואב מונח על עמדת עגינה שכמובן גם מנקה אותו. הוא מתחבר לאפליקציה של רובורוק, שבאמצעותה מגדירים את מידות החום ועוד.

רובורוק Dyad Pro Combo

קטגוריה: שואב שוטף אלחוטי

 

באגכ-2500 ש"ח

מי שמחפש שואב אבק משולב אלחוטי – ימצא את הפתרון בדגם הקומבו פרו. השואב הזה לא כל כך חדש בארץ, אבל הוא לא זכה להשקה מסודרת. היבואנית, באג, גילתה שהצרכנים מאוד אוהבים את הדגם הזה ומתחילה כעת לייבא אותו בכמויות גדולות.

מדובר בשואב שהוא גם שוטף וגם משמש כשואב אבק לכל דבר ועניין. זה אומר שבניגוד לדגם הפלקסי, הוא מגיע עם ערכת אביזרים שהופכת אותו לשואב אבק רגיל עם מגוון מברשות, כמו דייסון. יש לו עוצמת יניקה גבוהה של 17,000 פסקל.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות