ביי ביי סבן אילבן, שלום לסבן אקספרס

ביי ביי סבן אילבן, שלום לסבן אקספרס

נראה שאת חנויות סבן אילבן בכל זאת נמצא רק בחו"ל. לאחר פחות משנה וחצי – החנויות בישראל ייסגרו, במקומן נראה את המתחרה המקומית סבן אקספרס

סבן אילבן בישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רק לפני כשנה וחצי נפתח הסניף הראשון של סבן אילבן בישראל בקול תרועה רמה, וכעת הרשת הבינלאומית סוגרת את פעילותה בארץ. המותג, שחברת אלקטרה קיבלה את הזיכיון עבורו בישראל, לא הצליח לעמוד בציפיות. חברת אלקטרה – שהיא גם זו שקיבלה את הזיכיון של קרפור בישראל – פתחה את הסניפים הראשונים של סבן אילבן רק בתל אביב, וייתכן שזו הייתה אסטרטגיה שגויה משום שתל אביב מלאה בחנויות נוחות עד אפס מקום. רשת 7-אילבן אמנם הגיעה עם העוצמה של מותג בינלאומי, אבל לא הצליחה לכבוש את לב הישראלים מספיק מהר – וההרפתקה מגיעה לסיומה לאחר הפסד של עשרות מיליוני שקלים.

רשת ישראלית במקום סבן אילבן

סבן אקספרס

כעת רוכשת המתחרה המקומית, רשת סבן אקספרס, את שמונת הסניפים של סבן אילבן תמורת 3.4 מיליון ש"ח. לרשת המקומית יש כבר עכשיו 125 סניפים במקומות אסטרטגיים בכל הארץ, והיא צפויה לפתוח 75 סניפים חדשים בשנה הקרובה, כך שיהיו לה 200 סניפים. עד סוף שנת 2025 היא צפויה לפתוח 100 סניפים נוספים.

מי עומד מאחורי סבן אקספרס?

מאחורי סבן אקספרס עומדת קבוצת קמרי. קבוצת קמרי מנהלת בבעלות או בשותפות עשרות מותגי מזון, ביניהם הרשתות רולדין, ארקפה, B פארם, ארומה, מוזס, גולדה, יאשקה, קנדילנד ועוד. במקביל לעסקה הגדולה התבצעה עסקה נוספת שבה קבוצת סלדן, בבעלות איש העסקים אודי סעדה, רכשה 33% מסבן אקספרס תמורת 40 מיליון ש"ח.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות