חברי מועדון לקוחות שופרסל? זה השינוי שאולי פספסתם

חברי מועדון לקוחות שופרסל? זה השינוי שאולי פספסתם

תשכחו ממטבעות הקאשבק. מעכשיו נותרו לחברי מועדון הלקוחות רק קופונים בשופרסל. ומה יעלה בגורל מטבעות SUPREME שצברתם? תלוי. פרטים בכתבה

קופונים שופרסל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברי מועדון לקוחות שופרסל רבים שצברו מטבעות SUPREME לא יכולים יותר לממש אותם, כי לא הגיעו לרף התחתון העומד על 500 מטבעות עד 30.4.24 – מועד ביטול שיטת המטבעות. נזכיר כי מטבעות SUPREME היו בעצם המנגנון של שופרסל לאפשר ללקוחות קאשבק – כלומר, לקבל החזר מסוים על הקניות, החזר אשר ניתן למימוש במגוון חנויות. צבירה של 500 ש"ח מאפשרת רכישה ב-50 ש"ח.

כפי שפורסם בפואנטה, בחודש אוגוסט 2023 שופרסל הודיעה כי החליטה להפסיק את צבירת מטבעות סופרים החל מסוף חודש אפריל 2024. אלא שהרשת לא שלחה תזכורת ללקוחות, ויש להניח שרובם לא זכרו שבקרוב המטבעות יתבטלו ושכדי להשתמש בהם יש לצבר לפחות 500 מטבעות. ההתנהלות של שופרסל מקוממת, משום שצבירת מטבעות הייתה מנגנון ששכנע לקוחות להצטרף למועדון שופרסל ואף להעדיף לקנות את המותג הפרטי.

המטבעות שנצברו עד 30 באפריל ניתנים להמרה לקופון או ליתרה בפייבוקס למשך שנה מיום הצבירה, אולם כאמור, האפשרות הזאת פתוחה רק בפני מי שהצליח לצבור לפחות 500 מטבעות. לקוחות שלא הספיקו לצבור את מספר המטבעות המאפשר המרה – פשוט מאבדים את המטבעות.

הפגיעה הזאת בצרכנים אינה חריגה בנוף של מועדוני לקוחות, וראינו פגיעה בסגנון דומה במועדון הנוסע המתמיד של אל על – שם קיצרו את משך הזמן שבו אפשר לממש את הנקודות מבלי לבצע פעילות כלשהי במועדון. במקרה זה הוגשה תביעה ייצוגית נגד אל על – אבל קשה להניח שזה מפריע לה – משום שגם בפעם הקודמת שאל על הרעה את התנאים לחברי מועדון הנוסע המתמיד, הוגשה נגדה תביעה ייצוגית וזה לא מנע ממנה לעשות זאת שוב.

שופרסל משנה את תנאי המועדון כל שנתיים

שופרסל מאוד לא עקבית עם מועדון הלקוחות שלה, וכל מי שהצטרף או שוקל להצטרף למועדון כדאי שיידע זאת. המועדון הנוכחי – שנקרא SUPREME – פעל בסך הכול שנתיים. במועדון הזה שופרסל המציאה "מטבע" שאותו צוברים הלקוחות – והוא ניתן למימוש בדמות הנחות על קניות גם באמצעות אפליקציית פייבוקס שנמצאת באופן חלקי בבעלותה. בשופרסל תמרצו את הלקוחות לצבור יותר מטבעות באמצעות רכישת המותג הפרטי של הרשת. שיטת הצבירה והמימוש היו מאוד מסורבלות, והלקוחות נדרשו לעבור רף מסוים של מטבעות כדי להתחיל ולממש אותם.

לפני מספר חודשים עברה הבעלות על רשת שופרסל לידי האחים ??, והטלטלה שעברה על הנהלת הרשת חלחלה גם לזירת מועדון הלקוחות. הרשת החליטה לבטל את מועדון SUPREME ואת צבירת המטבעות – וכעת חברי המועדן מקבלים רק קופונים.

בשופרסל מבטיחים כי יפרסמו מתווה הטבות חדש, אבל בפועל חלפו כבר כמה חודשים מאז ההחלטה על הביטול – ועדיין לא הושקה תוכנית הטבות חדשה.

אגב, בשופרסל שני חברי מועדון בעלי כרטיס אשראי כאל ויש חברים שאין להם כרטיס אשראי. אין חובה להנפיק את כרטיס האשראי של שופרסל וכאל כתנאי לחברות במועדון, אבל כדי לתמרץ חברים להנפיק את הכרטיס, הובטחה להם צבירת נקודות מואצת. אז מה קורה עכשיו ואיזה ערך מוסף מקבלים חברי מועדון שופרסל עם כרטיס אשראי? לא ברור.

 

אם אהבתם את הסקירה הזאת, אנחנו ממליצים ש:

מיהם הבעלים החדשים של שופרסל?

האחים יוסי ושלומי אמיר הם הבעלים החדשים של רשת שופרסל, לאחר שרכשו 24.99% ממניות החברה בעסקה שהוערכה ב-6 מיליארד שקל. האחים אמיר נולדו וגדלו בנשר, שם אביהם, דוד עמר ז"ל, היה ראש המועצה המקומית. כבר מגיל צעיר עסקו האחים בתחום הקמעונאות, כאשר סייעו בסופרמרקט שניהל סבם. לאחר הצבא, הם רכשו מינימרקט בקריית ביאליק ובהמשך הקימו את רשת פרשמרקט, אותה פיתחו והנפיקו בבורסה לפני שמכרו אותה לחברת פז בסכום של 2.2 מיליארד שקל.

האחים ידועים בגישתם הניהולית הקפדנית וביכולתם לפתח קשרים חזקים עם ספקים ואנשי תעשייה. הם הקימו מועדון שנקרא "ראש חודש" בו אירחו באופן קבוע בכירי תעשייה ואנשי ציבור, מה שסייע להם לטפח רשת קשרים נרחבת.

עם כניסתם לשופרסל, האחים אמיר החליטו לבצע שינויים ניהוליים משמעותיים, כאשר שלומי אמיר מונה למנכ"ל ויוסי אמיר מונה ליו"ר הדירקטוריון. בנוסף, הם הביאו עימם מספר מנהלים מרשת פרשמרקט והתחילו בתהליך של בחינה מחדש של שיתופי הפעולה העסקיים של שופרסל, כולל עם המיזם הפיננסי פייבוקס שבו יש לשופרסל חלק משמעותי.

האחים אמיר מתמודדים עם אתגרים רבים בשופרסל, כולל ירידה במכירות, חובות כבדים והשקעות בעייתיות. על פי דיווחים, הם מתכננים לבחון ולהעריך את שיתופי הפעולה השונים של הרשת לפני קבלת החלטות עסקיות מהותיות​


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות