סקירה: אוזניות סוני ULT Wear - נוחות עם באס טוב ומחיר נגיש (יחסית)

סקירה: אוזניות סוני ULT Wear – נוחות עם באס טוב ומחיר נגיש (יחסית)

אם אתם מחפשים אוזניות אלחוטיות עם ביטול רעשים ודגש על באס – אוזניות סוני ULT Wear חייבות לבוא בחשבון. בדקנו גם את זמן הסוללה ואת נוחות ההפעלה

ביקורת אוזניות אלחוטיות סוני ULT Wear
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אוזניות סוני הן בדרך כלל אוזניות טובות ויקרות. לכן הדגם החדש של סוני משמח: אוזניות קשת טובות, אך לא מאוד יקרות (יחסית לסוני). מדובר בדגם Sony ULT Wear, שהן אוזניות Over the Ear אלחוטיות. מי שעוקב אחרי האוזניות של SONY יודע שיש להן שמות ארוכים ולא קליטים. הפעם החברה היפנית דואגת שליין המוצרים החדש יקבל שם קליט: ULT (קיצור של "אולטרה"). מדובר בסדרת מוצרים שכוללת גם רמקולים ניידים וגם אוזניות קשת (בניגוד לאוזניות כפתור כמו דגם סוני WF-1000XM5 המעולה).

אוזניות אלחוטיות סוני ULT

מחיר אוזניות סוני ULT
KSP 780 ש"ח > להזמנה
באג 800 ש"ח > להזמנה

לאחר מספר שבועות של סקירה, אפשר לסכם את ביקורת אוזניות סוני ULT Wear בכמה מילים: נוחות, איכותיות ומתאימות כמעט לכל משתמש. המיקוד כאן הוא בהגברת הבס, ואם אתם רגישים להיבט הזה – הן לגמרי בשבילכם. מי שאוהב להאזין להיפ הופ ייהנה מהן מאוד, אבל לא רק הוא. אמנם קהל היעד המרכזי של אוזניות כאלה הם צעירים עד גיל 30 שאוהבים להאזין למוזיקה עתירת באסים, אבל אלה אוזניות שמתאימות לכולם.

סקירה Sony ULT Wear:

אוזניות אלחטיות סוני ULT Wear: מפרט ותכונות עיקריות

  • כפתור ULT להגברת הבס
  • ביטול רעשים אקטיבי (ANC): אפקטיבי במיוחד בתדרים גבוהים ובינוניים
  • טעינה מהירה: 90 דקות האזנה בטעינה של 3 דקות בלבד. 5 שעות בטעינה של 10 דקות.
  • דרייברים: 40 מ"מ עם מגנטים נאודימיום
  • חיי סוללה: עד 44 שעות עם ביטול רעשים אקטיבי (ANC) פעיל
  • זמן טעינה: 3.5 שעות דרך USB-C
  • חיישני אוזן: המוזיקה מפסיקה כשמסירים את האוזניות
  • משקל: 255 גרם
  • חיבורים: בלוטות', חיבור 3.5 מ"מ
  • תמיכה בעוזרות קוליות: גוגל אסיסטנט ואלכסה
  • Google Fast Pair: תכונה המקלה על חיבור האוזניות למכשירי אנדרואיד.
  • אודיו מרחבי 360 (360 Reality Audio): חוויית שמע תלת-ממדית, שבה הצלילים מגיעים מכל הכיוונים. התוכן המותאם לטכנולוגיה זו מספק חוויית שמע מעמיקה ומרתקת יותר. אודיו מרחבי 360 נתמך על ידי שירותי מוזיקה כמו Tidal ו-Amazon Music HD.
  • טכנולוגיית DSEE (ראשי תיבות של Digital Sound Enhancement Engine): שיפור איכות הצליל של קבצי אודיו דחוסים באמצעות שחזור צלילים בטווח הגבוה שהוסרו בתהליך הדחיסה.

ביקורת אוזניות סוני ULT Wear:

איכות השמע וביטול הרעשים

האוזניות מציעות איכות שמע מעולה עם דגש על הבס. השימוש בלחצן ULT מספק ממד נוסף לבאסים ומאפשר חוויית מוזיקה עשירה יותר. הצליל עשיר, מעודן ומפורט עם דגש מוצלח לבאס.

קישוריות וחיבורים

האוזניות תומכות בקישוריות Bluetooth 5.2, ובתכונת Google Fast Pair לצימוד מהיר עם מכשירי אנדרואיד. הן תומכות בקודקים Hi Res כמו LDAC וה-LC3 שיתווסף בעדכון עתידי. בנוסף, הן כוללות תמיכה ב-Multi Point, המאפשרת חיבור לשני מקורות במקביל.

חשוב לדעת שאין תמיכה באודיו דרך חיבור USB-C (וחבל שכך).

אפליקציה

אפליקציית Sony Headphones מאפשרת לכוון את האקולייזר לסגנונות מוזיקה שונים ולהתאים את ה-ANC ומצב השקיפות בהתאם למיקום.

באמצעות האפליקציה תוכלו גם להפעיל את ה-DSEE אותה טכנולוגיה של סוני שמשפרת צליל של קבצי אודיו דחוסים. שווה לנסות לשחק במתג הזה כי לעתים תגלו עושר של צלילים שלא תבחינו בהם כאשר המתג כבוי.


אם אהבתם את הסקירה הזאת, אנחנו ממליצים ש:


 

כמובן, כמו באפליקציות אחרות של אוזניות, תוכלו לשחק כאן עם האקוולייזר. בנוסף, תוכלו גם לבחור בין שני מצבי סאונד ULT ולכוון את הבאסים עם ה-Clear Bass Fader.

סוללה

חיי הסוללה של האוזניות מאפשרים שימוש של עד 30 שעות עם ANC פעיל (ביטול רעשים) ו-50 שעות ללא ביטול רעשים.

טעינה מהירה של 3 דקות מספיקה ל-90 דקות של ניגון, וטעינה של 10 דקות מספיקה ל-5 שעות.

החיווי על מצב הסוללה מתבצע באמצעות ההתראות הקוליות והאפליקציה בלבד. האפליקציה "Sony Headphones" מציגה את אחוז הסוללה הנותר ומספקת מידע מפורט על זמן השימוש הנותר בהתאם לרמת השימוש הנוכחית.

ביטול רעשים (ANC)

יכולת ביטול הרעשים של אוזניות Sony ULT Wear היא טובה מאוד, אך פחות טובה מזו של דגם הפרימיום WH-1000XM5 – אשר כאמור עולה כ-1250 ש"ח ויותר. למעשה, ב-ULT אין ביטול רעשים מוחלט של כל הרעשים מכל הסוגים (במיוחד אם אתם יושבים במקום צפוף ורועש), אלא הפחתה משמעותית מאוד שלו.

סוני משתמשת כאן בשבב V1: רכיב עיבוד שמפחית משמעותית רעשי רקע. השבב משתמש בטכנולוגיית Dual Noise Sensor – כלומר, בכל אוזניה יש שני מיקרופונים שמודדים את רעשי הסביבה ומעבדים אותם.

ביטול הרעשים של דגם WH-1000XM5 יותר טוב, בשל שילוב של שבב נוסף (QN1). עם זאת, ה-ULT Wear עדיין מצליחות להתמודד בצורה טובה עם רעשים ברחוב וצמצום קולות אנשים בסביבה. תוכלו להיות בעולם הפרטי שלכם גם בסביבה רועשת כמו רחובות הומים, תחבורה ציבורית או חלל עבודה פתוח.

מצב שקיפות (Ambient Mode)

יש כמובן אפשרות לעבור בלחיצת כפתור למצב "שקיפות", שבו אתם כן שומעים את הנעשה מסביב בלחיצת כפתור. תכונת Quick Attention מאפשרת הנמכת עוצמת המוזיקה ומעבר למצב מודעות בלחיצת יד על האוזנייה הימנית.

צב שקיפות הוא מצב תמידי שניתן להפעיל ולהשאיר לאורך זמן. Quick Attention מיועד לשימוש מהיר וזמני, להאזנה מיידית לסביבה).

עיצוב, תפעול ונוחות

מבחינת נוחות התפעול והשימוש – צריך קצת זמן הסתגלות למשטח המגע שנמצא על האוזניות כדי לתפעל אותן במהירות.

באופן כללי, אני מאלה שלא אוהבים הפעלת אוזניות באמצעות מגע, משום שלעתים קרובות נגיעות אקראיות יכולות לשנות את ההגדרות.

כדי לדלג שיר קדימה יש לגלול את האצבע קדימה, וכדי לדלג אחורה – להפך. העלאה והורדה של האצבע מעלה ומטה מגבירה ומנמיכה את הווליום.

כאמור, יש כפתור ייעודי למעבר בין ביטול רעשים למצב שקיפות. ניתן לכוון את רמת השקיפות דרך האפליקציה.

מבחינת הנראות, אוזניות סוני ULT Wear הן אוזניות זולות יחסית של סוני בהשוואה לדגמי פרימיום. הן מיוצרות מפלסטיק ממוחזר ולא מחומרים יוקרתיים כמו דגם שעולה 1200 ש"ח, אבל הן נראות מצוין. למעשה, הן זוכות לעיצוב יוקרתי עם הטאץ' הידוע של סוני, אשר מאפיין דגמים אחרים של החברה. ניתן לבחור באחד משלושה צבעים אלגנטיים – שחור, לבן ואפור, ויש להן נרתיק איכותי ואלגנטי שבתוכו הן מתקפלות בצורה קומפקטית.

יש להן ריפוד נוח שמאפשר להישאר איתן זמן רב  מבלי שהאוזניים כואבות. עם זאת, היה נחמד אם הן היו אפילו קלות יותר.

חיבור רב-נקודתי (Multipoint Connectivity):

אוזניות Sony ULT Wear מאפשרות לכם להשתמש בשני מכשירים במקביל, למשל, סמארטפון ומחשב נייד. כך תוכלו  לקבל שיחות בטלפון תוך כדי האזנה למוזיקה מהמחשב, והאוזניות יעברו אוטומטית בין המכשירים.

המעבר בין המכשירים חלק ומהיר, אבל התכונה הנחמדה הזאת לא פועלת בו זמנית תוך כדי שימוש בקודק האיכותי LDAC. לרוב האנשים, להערכתי, המגבלה הזאת לא משמעותית.

מה ההבדל בין אוזניות סוני ULT ל-WH-1000XM5?

מחיר אוזניות סוני
WH-1000xm5
מחיר אוזניות סוני
ULT Wear
1230 ש"ח > להזמנה בלאסט פרייס 780 ש"ח > להזמנה ב-KSP
1269 ש"ח > להזמנה בבאג 800 ש"ח > להזמנה בבאג

 

האוזניות של סוני WH-1000XM5 הן אוזניות יוקרתיות ויקרות, ומחירן נע סביב 1250 ש"ח (מצראנו בלאסט פרייס בקצת פחות). הן מיוצרות מחומרים איכותיים יותר ויש להן ביטול רעשים טוב יותר.

בדגם ULT סוני פשוט לקחה אותן ו"שנמכה" אותן קצת, אבל באלגנטיות ובלי לתת תחושה של פשרה גדולה מדי. דגם ULT מקבל עיצוב צעיר, האוזניות קלות יחסית, ובעיקר – הן טובות. יש להן צליל טוב ומאוזן, יש להן ביטול רעשים טוב ויש להן ממשק נוח. לכל זה מצטרף ה"גיים צ'יינג'ר": לחצן ה-ULT שמגביר את הבאס.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות