פופוליזם או עזרה אמיתית? במסגרת "משפחה נטו", האוצר מבטל את המכס על מוצצים, בקבוקים ומסגרות למשקפיים (מיובאות מסין)

פופוליזם או עזרה אמיתית? במסגרת "משפחה נטו", האוצר מבטל את המכס על מוצצים, בקבוקים ומסגרות למשקפיים (מיובאות מסין)

בזמן שהנכים מוחים על קצבת נכות של כ-2,300 שקל בחודש והמדינה לא מוצאת תקציב עבורם, השר כחלון מוכיח שהוא יכול לוותר על הכנסות של 45 מיליון שקל ממסים כדי להקל על משפחות צעירות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תקציב הוא תמיד עניין של סדר עדיפויות, ותמיד נשאלת השאלה איך לחלק אותו באופן שוויוני ככל האפשר.

כשמדובר בתוכנית משפחה נטו של שר האוצר מש ה כחלון, זה מאוד בולט, משום שקהל היעד שלה הוא בעיקר הורים לילדים קטנים.

למעשה, בעוד שהנכים זועקים ומתחננים להגדלת קצבאות הנכות והממשלה לא מוצאת את התקציב הדרוש – מסתבר שיש תקציב לקידום תוכנית נטו משפחה, וכעת גם לחלק שמוגדר "נטו תינוקות".

כחלון ורשות המסים מבטלים את המכס על מוצרי תינוקות ומשקפיים – ולשם כך מוכנה הממשלה לספוג הפחתה של 45 מיליון שקל בשנה בהכנסות המדינה.

נראה שכחלון מאוד מעוניין בקולות הבוחרים של ההורים הצעירים, ולכן יוסר המכס ממוצצים מגומי סיליקון ופיות לבקבוקי הזנה. המכס, שעמד על 12%, הכניס לקופת המדינה כל שנה כ-10 מיליון שקל.

ככלל, מדובר בשבעה סוגי מוצרים שעליהם מוטל מכס בשיעור של 6%-12%, כמו בקבוקים, כיסא אוכל, הליכונים ומנשאים לתינוקות.

בנוסף, וזו אמורה להיות בשורה שרלבנטית לכלל הישראלים ולא רק להורים לתינוקות – יבוטל המכס על עדשות ומסגרות למשקפיים, שעומד היום על 12%. בכך מוותרת המדינה על הכנסות של 18.3 מיליון שקל בשנה.

אלא שגם כאן, השמחה אינה שלמה, משום שלמעשה מדובר רק במוצרים המיובאים מסין – כך שמסגרות שמיובאות ממדינות אחרות לא יוזלו.

במילים אחרות, רשתות כמו קרולינה למקה יוכלו לתמחר את המשקפיים בפחות כסף – ונשאלת השאלה אם אכן יעשו זאת, אך מותגים כמו רייבאן יישארו יקרים.

כזכור, לפני כחצי שנה הודיע שר האוצר כחלון על תוכנית משפחה נטו, שבמסגרתה נקט שורת צעדים שמטרתם להגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחות צעירות – החל משינוי נקודות הזיכוי במס הכנסה וסבסוד צהרונים.

התוכנית התמקדה במשפחות צעירות, כך שחלק גדול מאזרחי ישראל לא נהנה ממנה – למעט מהסעיף שמתייחס לביטול מס הקנייה ממכשירי סלולר.

בנוסף, התוכנית הוגבלה לשנתיים, כך שבסוף 2018, המצב אמור לחזור לקדמותו.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות